Méltóbb helyszínt kaptak a magyar repüléstörténet meghatározó gépei.

Mi is írtunk róla, hogy a ferihegyi reptér melletti szabadtéri repülőmúzeum költözni kényszerült.

Három éjszaka alatt költöztették el a ferihegyi repülőmúzeum legendás gépeit

Heteken át tervezték az évtizedek óta mozdulatlan, akár 60 tonnás repülők vontatását.

A kényszer eredménye azonban egy, a korábbinál minden szempontból jobb helyszín lett – közigazgatásilag immár nem Budapest XVIII. kerületének legszélén, hanem Vecsésen.

A gépek a füves mélyedés széléről egy gyakorlatilag sík, murvás területre kerültek, amely nemcsak jobban illik a repülőkhöz, de alulról deríti is azokat, így még szebb a látvány. Esténként erre reflektorokkal is rásegítenek, amit immár a 4-es útról is meg lehet csodálni.

Ugyanazok a repülők láthatók, mint a néhány száz méterrel odébb fekvő régi parkban, ám a folyamatos restaurálásnak köszönhetően az Iljusin IL–18 és a Tupoljev TU–154-es pilótafülkéje is megújult. A következő nagy falat a Li–2-es külső festése, illetve a Mi–2-es mentőhelikopter felújítása lesz, és további tervek is bőven vannak, csak energia és pénz kérdése az egész.

Az új terület az Aeropark földi kiszolgáló járműveinek is előnyösebb: a reptérlátogatásoknál dolgozó Ikarusok és Setra közvetlen a park előtt tud megfordulni, saját parkolóban várakozhatnak az utasokra, és időről-időre feltűnnek a reptéri üzemhez alakított személykocsik, mint a Follow me-Wartburg és VW Polo, a maléves festésű rampás Zsiguli.

(Fotók: Aeropark/Légiközlekedési Kulturális Központ)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen autóvezető vagy? Bírod a modern technológiákat? Tudd meg ebből a kvízből!

Erre a tíz egyszerű igaz-hamis kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

Rég volt ennyire gyűlölködő hely a Facebook

További cikkeink a témában
Kis magyar faluból a dobogóra a világ leghíresebb autóversenyén. Olvasd el az új magyar sikersztorit!
Hirdetés