Méltóbb helyszínt kaptak a magyar repüléstörténet meghatározó gépei.
Mi is írtunk róla, hogy a ferihegyi reptér melletti szabadtéri repülőmúzeum költözni kényszerült.
A kényszer eredménye azonban egy, a korábbinál minden szempontból jobb helyszín lett – közigazgatásilag immár nem Budapest XVIII. kerületének legszélén, hanem Vecsésen.
A gépek a füves mélyedés széléről egy gyakorlatilag sík, murvás területre kerültek, amely nemcsak jobban illik a repülőkhöz, de alulról deríti is azokat, így még szebb a látvány. Esténként erre reflektorokkal is rásegítenek, amit immár a 4-es útról is meg lehet csodálni.
Ugyanazok a repülők láthatók, mint a néhány száz méterrel odébb fekvő régi parkban, ám a folyamatos restaurálásnak köszönhetően az Iljusin IL–18 és a Tupoljev TU–154-es pilótafülkéje is megújult. A következő nagy falat a Li–2-es külső festése, illetve a Mi–2-es mentőhelikopter felújítása lesz, és további tervek is bőven vannak, csak energia és pénz kérdése az egész.
Az új terület az Aeropark földi kiszolgáló járműveinek is előnyösebb: a reptérlátogatásoknál dolgozó Ikarusok és Setra közvetlen a park előtt tud megfordulni, saját parkolóban várakozhatnak az utasokra, és időről-időre feltűnnek a reptéri üzemhez alakított személykocsik, mint a Follow me-Wartburg és VW Polo, a maléves festésű rampás Zsiguli.