Egy cégautónak nem csak szerkezeti elemei és vezetője van, hanem felülete is, sőt üzenete is lehet. Ráadásul nem elég a dizájnra figyelni.

Megnéztük már, milyen költségei vannak egy cégautónak – ha már úgyis egy csomó pénzbe kerül, érdemes minél jobban kihasználni, hogy működése közben akár több tízezer ember is láthatja naponta. A nagyfőnöki autóknál viszonylag korlátozottak a lehetőségek: bár egy lila vagy mintás limuzinnal könnyű lenne feltűnést kelteni, éppen a felső- és középvezetői pozíció az, ahol ilyesmi fel sem vetődik, legfeljebb egy diszkrét felirat, egy céges rendszámtáblakeret vagy egyedi rendszám utal a vállalatra.

Az alacsonyabb kategóriájú, rohangálós autóknál és a kishaszonjárműveknél jobbak a reklámlehetőségek, utóbbiaknál már csak azért is, mert általában nagyobbak a lemezfelületek, egy négyzetméteren pedig értelemszerűen az egyszerű logó is feltűnőbb, mint negyedakkora területen. Bár a lehetőség megvan rá, igazán feltűnő, teljes dekorációt csak kevesen alkalmaznak, amelynek csak részben oka, hogy egy jelentősebb méretű autóflottánál több tízmilliós végösszeg jön ki: egy fulldekoros kocsin nagyon rosszul mutat, ha mondjuk a gyönyörű zöldségeskertnek matricázott oldalfalon van egy fehér ajtó, mert a kocsi törve volt, és még nem jutott idő visszamenni a fóliáshoz.

A fóliás megoldás ugyanis szinte teljesen kiszorította a fényezőket a járműreklám-piacról: a minőségi anyagból, szakember által felhelyezett fólia esetleges eltávolításakor sem szedi le a lakkot, sőt, addig még a fényezést is védi. Az autófólia ma már egyértelműen a karosszériafóliát jelenti – nem is olyan régen még a hővédelmi és biztonsági szempontok helyett inkább esztétikai okokból az ablaküvegre ragasztott anyagot értettük alatta –, az új budapesti taxisrendeletnek is csak a fóliások örülnek egyöntetűen. Az egyszínűnél persze bonyolultabb, pontosabban gyakorlatilag bármilyen minta elkészíthető, a felület pedig matt vagy akár krómszerűen csillogó is lehet. Az ár természetesen számos paramétertől függ, személyautóknál és kishaszonjárműveknél kb. 150 és 600 ezer forint között változik – egy minőségi szolgáltatást nyújtó flottakezelő a tervezés és a kivitelezés gondját is átvállalja ügyfeleitől. Óvni viszont nekik kell a díszített kocsit: ahogy a fényezésnek, a fóliának sem tesz jót a gépi mosás, de a kézi mosásnál is figyelni kell a matrica széleinél.

Egy ötletesen és szépen telifóliázott autónál is létezik persze feltűnőbb megoldás, amikor a meglévő formát nem csak díszítjük, hanem meg is változtatjuk, a Red Bull Minijeivel és Beetle-jeivel itthon is találkozhattunk, és még ez is fokozható, ha egy teljesen egyedi járművet építünk, ahogy tette ezt a General Motors a Futurlinerrel. Azt azonban ne felejtsük el: hiába a kreatív dekoráció, a buszsávból előző, ordítva anyázó és mutogató sofőr olyan negatív üzenetet társít a cég mellé, hogy az még a negatív reklám is reklám tézist is megdöntheti.

Flottakezelés a legjobbak igényei szerint

A 700 ezer gépkocsit bérbe adó francia Arval cégcsoport és magyarországi leányvállalata, az ISO 9001-es minőségbiztosítási és ISO 14001-es környezetvédelmi rendszerrel rendelkező Arval Kft. nem csak ügyfeleiért, hanem az élhető jövőért is mindent megtesz. Tanácsot ad a megfelelő járművek kiválasztásához, megvásárolja majd előre tervezhető költséggel bérbe adja és üzemelteti azokat, ellenőrzi az ügyfelekkel kapcsolatba kerülő szervizpartnerek szolgáltatásainak színvonalát és szükségességét. Folyamatos visszajelzéseivel segíti ügyfeleit a gazdaságos gépjárműhasználati szokások kialakításában, aktív szén-dioxid-kompenzációs befizető, és világszerte kiemelt környezetvédelmi projektekben vesz részt. (x)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Szokatlan végeredmény született a Kínai Nagydíj sprintkvalifikációján

További cikkeink a témában