A sorozatgyártott modellek bejelentése előtt általában azért szoktunk szorítani, hogy a gyártó minél több elemet megtartson a tanulmányautó merész és ötletes vonásaiból, de a BMW i8 esetében inkább abban reménykedtünk, hogy a németek a gyártás előtt alaposan átgondolják a konceptváltozat játékautóra hasonlító megjelenését. Így is történt: a BMW pontosan ott és annyit vett vissza, amennyit kell, így az i8 hibrid Frankfurti Autószalonon bemutatkozó szériaérett változata egy tökéletes arányú, karcsú és vonzó sportkocsi lett.

Míg a Vision Efficient Dynamics néven futó tanulmány inkább egy futurisztikus, enyhén bumfordi megjelenésű jármű volt, addig a végleges i8-ban már egyértelműen a sportos és praktikus jegyek dominálnak – ezt a stílusváltást figyelhetjük meg a továbbra is felfelé nyíló, mégis sokkal ízlésesebb ajtókon, vagy például az utasfülke kialakításán, ahol meredek ötletek helyett most már egy többnyire hagyományos, sportos kocsibelsővel találkozunk.

A sportosság szerencsére nem csak a megjelenésre vonatkozik, az i8-at ugyanis egy 362 lóerő összteljesítményű és 570 Nm nyomatékú hibrid motor hajtja, amellyel az autó 4,5 másodperc alatt éri el a százas tempót, a végsebessége pedig a németeknél megszokott 250 km/h-nál tetőzik az elektronikus korlátozás miatt. A hátsó tengelyeket hajtó, 1,5 literes, háromhengeres turbómotor 231 lóerős teljesítménye az autó 2,5 literes fogyasztásán is meglátszik, cserébe az első kerekeket hajtó 131 lóerős motorral az i8 teljesen elektromos üzemben is meg tud tenni 35 kilométert, így városban akár teljesen ki is iktathatjuk a benzinmotort.

Ha nem így teszünk, akkor az autó hatótávolsága gazdaságos üzemmódban a 600 kilométert is eléri, tehát az i8 nem kényszerít minket kellemetlen kompromisszumra a környezettudatosság érdekében. Ha viszont a Frankfurti Autószalonon ennél is zöldebb járgányt keresünk, akkor is érdemes a BMW standja környékén maradnunk, hiszen ott mutatják be az i3-at is, amely a BMW első, teljesen elektromos hajtású sorozatgyártott autója.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon