A 308-assal is megcsinálta a Peugeot, amit a 307-essel tizenkét éve: Év autója lett.

Marketingszempontból majdnem tökéletes pontszámot kapott a Peugeot új kompaktja. Persze nem valószínű, hogy nagyon dühöngnek most a franciák, miért csak 307 ponttal nyert a 308-as, főleg, ha tudjuk, hogy a második helyezettre, a BMW i3-asra is rengeteget rávert, a furcsa megjelenésű bajor villanyautó mindössze 223 ponttal zárt, nem sokkal megelőzve a döntőbe jutott másik villanyautót, a Tesla Model S-t (216 pont).

Az Év autója cím nem szinonimája a legjobb, legolcsóbb, legszebb, legkevésbé környezetszennyező stb. címnek, a végeredmény a kiválasztott 58, európai autós újságíró pontozása alapján születik, mindenki összesen huszonöt pontot adhat a döntős hét autónak (egy típus maximum tíz pontot kaphat), az idei pontozótábla alapján is látszik, mennyire különböző szempontokat tartanak fontosnak az egyes kollégák.

Minket persze leginkább a két magyar zsűritag véleménye érdekel. Gajdán Miklós a nyertest tette az első helyre, nyolc ponttal: „A 308-as vadonatúj, moduláris rendszerű (variálható) padlólemezre épül, aminek mindjárt hasznát is látja a típus. Míg ugyanis az ötajtós változat nem büszkélkedhet felettébb tágas utastérrel - miközben csomagtartója a nagyobbak közé tartozik a kategóriában -, kombija viszont ebből a szempontból is felveszi a versenyt a konkurenciával. Külső megjelenése ellenben éppoly merész, mint utasterének kialakítása, amelynek a minőségi kialakítására is nagy hangsúlyt fektettek. Motorjai korszerűek takarékosak, és tiszták (máris kielégítik az Euro6-ot, méghozzá alapáron). Futóműve jól egyensúlyoz a kényelem és a vezethetőség határán, és bár ezzel együtt a 308-as vezetése nem olyan élvezetes, mint a Mazda3-é, de a jobbak közé tartozik a kategórián belül. Mindennek a tetejébe a 308-as ár-érték aránya is jobb az átlagnál.

Csikós Zsolt a Teslát látta volna legszívesebben győztesnek (hat pontot adott neki), utána holtversenyben négyet-négyet a Peugeot-nak és a Mazdának: „Mindkettő ügyes, jó minőségű, a ma divatos, könnyű építési koncepció jegyében fogant jármű, s mindkettőben kevés a hely a hátsó üléssoron. A Mazda itt egy picit tágasabb, a Peugeot viszont használhatóbb csomagtartót ad, tehát egy-egy. De hasonlóan billegett a mérleg köztük, amikor más szempontokat vizsgáltam: a Mazda műszerfala kaotikusabb, nem olyan jó minőségű, ám a Peugeot furcsa, kicsi, alacsonyra tett kormánya nem tetszik mindenkinek, és a rádiót, szellőzést, navigációt, számítógépet egyszerre működtető kezelőcentrumának a működtetése is kritizálható. Van még: a Mazdában több a zaj, elsősorban a gördülési, a kulturált Peugeot viselkedése viszont nem olyan élénk kanyarban; a Mazda külső formaterve lenyűgöző, a Peugeot a kisebb dízelmotorjaival hihetetlen takarékos.

A Mazda egyébként végül a negyedik helyen végzett (180 pont), alig lemaradva a Citroen C4 Picassótól (182 pont), a Skoda Octavia 172 ponttal lett a hatodik, a világ legjobb autójaként is emlegetett S-Mercedes az utolsó helyen futott be, 170 pontot kapott.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon