A brazil 2014-ben a távozó Pastor Maldonando helyére ülhet be a gyengélkedő Williamsbe.
Miután világossá vált, hogy Raikkonen érkezésével Massának jövőre nincs helye a Ferrarinál, sokan szkeptikusan fogadták a brazil versenyző azon kijelentését, hogy jövőre szeretné "versenyképes" csapatnál folytatni a pályafutását. Ami azt illeti, a visszatérése óta csak önmaga árnyékaként vezető pilóta esetében még az is nagy kérdőjel volt, hogy egyáltalán marad-e a Forma–1-ben, így a williamses szerződésre nyugodtan mondhatjuk, hogy túlteljesítette az elvárásokat.
Az idei tizenhét versenyen összesen egy pontot szerző csapat ugyanakkor versenyképesnek semmiképpen sem nevezhető, így Massa leginkább csak abban reménykedhet, hogy a jövőre Mercedes turbómotorokkal és Pat Symondsszal erősítő gárda valahogy összeszedi magát, és sikerül visszakapaszkodniuk legalább a középmezőnybe.
A helyzet persze alakulhatott volna jobban is a 32 éves brazil számára, akit korábban a Force Indiával és a Lotusszal is szóba hoztak, de az állítólagos hatmillió eurós "bevásárlási összegből" és a malajziai Petrobras olajcég támogatásából végül csak egy Williams-ülésre futotta. Utóbbi csapat egyébként a hírek szerint éppen azt a Pastor Maldonadót szerződteti 2014-re, akinek a helyére Massa aláírt.
A pilótakeringő legnagyobb vesztese kétségkívül Nico Hülkenberg, aki a Ferrari-szerződés után a Lotusról is lemaradni látszik, így szinte biztos, hogy jövőre is a Saubernél, esetleg a Force Indiánál, de mindenképpen középcsapatnál folytatja pályafutását.
(Fotó: Ferrari)