Ha fesztiválra, külföldre, vagy horgászni mennél a haverjaiddal, a legjobb, ha kisbusszal vágtok neki az útnak

  1. 8 / 8

    Volkswagen Transporter Type 1, Type 2

    Az első és második generációs Transporterben bármikor Woodstockban érezheted magad: a hippikorszak szíve-lelke túlélte Hendrixet és Janis Joplint: a mai napig óriási kultusznak örvend, csakúgy mint az alapjaként szolgáló Volkswagen Bogár. Nem kérdés, hogy a hamarosan kezdődő fesztiválszezonnak is ezzel az echte partibusszal érdemes nekimenni.

    Egész pontosan a panorámaablakokkal felspécizett Samba Busszal, amit megtévesztő neve ellenére eredetileg alpesi túrákhoz gyártottak, de ma már valószínűleg nincs élő ember, akinek ne az jutna róla eszébe, hogy let the sunshine in.

  2. 7 / 8

    Barkas

    A keletnémetek válasza a Transporterre egy időben igazi népautó volt, a szocializmussal együtt viszont az elavult Barkasnak is leáldozott, a rendszerváltás után a vállalat szinte azonnal csődbe ment. Annyi idejük azért még volt, hogy '89-től a kétütemű Wartburg motort 1,3-as VW motorra cseréljék, ezért elvileg semmi akadálya, hogy ma is közlekedjünk vele. Mivel a retrohullám a Barkast még nem érte el, ezért leginkább olyan helyekre ideális, ahol nem láthatnak meg, például erdei tisztásra, lezárt területre, éjszakai túrára. A szénnétuningolt, ültetett B1000-sel viszont a Balaton Soundnak is bátran nekivágnánk.

  3. 6 / 8

    GMC VanDura

    A Szupercsapat legendás autójáról mindent elmond, hogy a harmadik generációs modellt 1971-től egészen 1994-ig gyártották. Az amerikai igényeknek megfelelő tágas belsőben kényelmesen elfér kilenc normális méretű ember vagy nagyjából hat Mr. T is, ráadásul ha szerencsénk van, akkor fotelekkel súlyosbított és hatalmas panorámaablakokkal spécizett változatot is találhatunk. Válogatni van miből, hiszen a külföldi oldalak tele vannak olcsón elvihető VanDurákkal, de itthon sem lehetetlen a beszerzése.

  4. 5 / 8

    Latvija 2203

    Amíg a Barkas menőségi faktora egy ideig még legfeljebb csak alulról súrolja egy régi Wartburgét, a kevésbé elterjedt Latvija a korral nemesedett, ezért ma már simán levágják, hogy nem egy roncsban ülsz, hanem egy igazi oldtimerben. A Rigai Autóbuszgyárban gyártott tizenegy fős kisbuszt ráadásul a kezdetektől GAZ–24-es, négyütemű Volga motorral szerelték, és bár az apróhirdetésben szereplő példányt ideiglenesen kivonták a forgalomból, 120 km/h-s végsebessége és 95 lóerős motorja még ma is simán megfelel kisebb túrákhoz. A kocsi optimális (értsd: 40 km/h) tempóra belőtt 12 literes fogyasztása egy boldogabb kort idéz, de hétvégi horgászáshoz így is tökéletes választásnak tűnik.

  5. 4 / 8

    Mercedes Sprinter Land Yacht

    Talán a karakterüktől teljesen megfosztott modern kisbuszok miatt kialakult ízlésficam egyik tünete, de a lakóautóvá alakított Mercedes Sprinter nekünk instant get kategória. A cigánykaravánról mintázott Land Yacht a gyártó szerint igazi mestermunka, szerintünk meg bűnronda, mégis eszméletlenül nagy kedvünk lenne ezzel lenyomni egy hétvégi túrát a haverokkal.

  6. 3 / 8

    Dodge Ram Van

    Ha már szóba került a Merci Sprinter, akkor ne feledkezzünk meg a Dodge jellegzetes kisbuszáról sem, amit 2003-ban éppen a meglehetősen jellegtelen Sprinterre cseréltek le, csak a háromágú csillag helyett a tengerentúlon az amerikai szemnek kedvesebb Dodge logót rakták rá. Pedig a '79-től '93-ig gyártott második generációs Dodge Ram Van még egy igazi tökös járgány volt, olyan jellegzetesen egyszerű karakterrel, hogy aki életében látott amerikai filmet, az soha nem felejti el. Főleg akkor nem, ha az egészet egy Scooby-Doo-festéssel is súlyosbították.

  7. 2 / 8

    Opel Vivaro

    Egymással szembe fordított fotelek, asztal, tetőklíma – mindez egy kisbuszban. Hosszabb külföldi zötykölődéshez a Vivaro az ideális választás, amihez használtan ma már szinte fillérekért hozzá lehet jutni. A 2001-től gyártott kilenc férőhelyes busz Renault, Nissan és Vauxhall néven is futott (sőt, az első generációs modellből a tengerentúlon Winnebago kisbusz is készült), nálunk viszont Opel Vivaróként árulják 89 és 114 lóerős dízelmotorral.

  8. 1 / 8

    Fleetwood Bounder

    A Breaking Bad guruló metamfetamin-laborja nem csak azért jó választás, mert autentikus környezetben utazhatsz az Ozora fesztiválra, a Fleetwood Bounder ugyanis a maga korában a csúcsok csúcsának számított. A 1985-től gyártott lakóautó egy sor forradalmi megoldást vonultatott fel, például zárt és fűtött vezetékrendszert, ami megoldotta a lakóautók egyik legnagyobb problémáját, a vécé (és a csapok) befagyását. Bár a Bounder már a nyolcvanas években sem számított egy kimondott szépségnek, bemutatása után nem sokkal mégis a legkeresettebb RV lett, manapság pedig alig néhány ezer dollárért dobják utánunk a még működő példányokat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Mennél egy kört egy Mustanggal? Így soha ne!

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

További cikkeink a témában