A statisztika szerint legalábbis erre van a legnagyobb esély, és nem is valószínű változás egy darabig. Olaszok, német, franciák és japán a nyomában.

2013 első kilenc hónapjában 7462 új kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon. Ez nem tűnik túl nagy számnak, és tényleg nem az, sőt a tavalyi év (8071 darab) és a 2011 hasonló időszakához képest  (7513 darab) is visszaesés. Ami azonban nem változik, az a Ford stabil első helye, ráadásul egyre nagyobb eladott darabszámmal és piaci részesedéssel.

1. Ford (1555 darab, 20,84%-os piaci részesedés)

Bár a Ford mindhárom kishaszon-kategóriában (kishaszonjárművek, személyautó alapú haszonjármű és pickup) csak a második helyen szerepel az eladási listán, a Transit különböző változataival, a Fiesta Vannal és a Rangerrel együtt az övé az első pozíció. A Transit sorozat több tagja – a normál Transit alá pozicionált – Transit Custom, Transit Connect és Transit Courier is új modell, akárcsak a Ranger, ezért a következő években sem lesz nehéz helyzete az egyébként az személyautós-kishaszonjárműves összesítésben is piacvezető Fordnak.

2. Fiat (1233 darab, 16,52%-os piaci részesedés)

Majdnem minden negyedik eladott kishaszonjármű Fiat Ducato (929 darab), ez a Scudo, és a különböző személy-Fiatok teherautósított változatával, a Dobló Cargóval, a Fiorinóval, a Punto, a Grande Punto és a Panda kétüléses változatával annak ellenére elég a második helyhez, hogy platós kishaszon jelenleg nincs a Fiat Professional kínálatában.

3. Volkswagen (787 darab, 10,55%-os piaci részesedés)

Már a Transporter ötödik generációját is tíz éve mutatták be, brutálisan csökken iránta az érdeklődés: a tavalyi első három negyedévben 13,32%-os részesedéssel még a harmadik volt a kishaszon-kategóriában, az idei 3,44% már csak a hetedik helyre elég. Az összesített harmadik helyre a Crafter, a saját alkategóriáját vezető Caddy és a viszonylag új platósuk, az Amarok segíti.

4. Peugeot (705 darab, 9,45%-os piaci részesedés),
5. Citroen (647 darab, 8,67%-os piaci részesedés)

Hiába az azonos tulajdonosi kör és a műszaki alapok, a PSA csoport külön brandként futattja két márkáját, ezért második helyett a negyedik-ötödik helyen osztoznak. Pickupot egyik márka sem árul, a két francia közti sorrendet az határozza meg, hogy a Peugeot Boxert szívesebben veszik a Citroen Jumpernél (373, illetve 319 darab), és bár az a Jumpy–Expert, illetve a Berlingo–Partner páros közül is az előbbi a kedveltebb, a Peugeot 208 és a Bipper felhúzza a Peugeot-t a kisebb eladási számokat produkáló Nemóval, C3- és C4- haszonváltozattal is szereplő Citroennel szemben.

6. Toyota (485 darab, 6,5%-os piaci részesedés)

Az egykor oly népszerű Hiace hiánya okolható a Toyota hatodik helyéért: az utódjaként értelmezhető Proace-t épp a harmadik negyedéves zárás előtt mutatták be itthon, mindössze négy darabbal szerepel a statisztikában, ezt pedig nem tudták kompenzálni a Dyna kisteherautók, a haszon-Yarisok, de még a 373-as darabszámmal szegmensvezető Hiluxszal sem.

Flottakezelés a legjobbak igényei szerint

A 700 ezer gépkocsit bérbe adó francia Arval cégcsoport és magyarországi leányvállalata, az ISO 9001-es minőségbiztosítási és ISO 14001-es környezetvédelmi rendszerrel rendelkező Arval Kft. nem csak ügyfeleiért, hanem az élhető jövőért is mindent megtesz. Tanácsot ad a megfelelő járművek kiválasztásához, megvásárolja majd előre tervezhető költséggel bérbe adja és üzemelteti azokat, ellenőrzi az ügyfelekkel kapcsolatba kerülő szervizpartnerek szolgáltatásainak színvonalát és szükségességét. Folyamatos visszajelzéseivel segíti ügyfeleit a gazdaságos gépjárműhasználati szokások kialakításában, aktív szén-dioxid-kompenzációs befizető, és világszerte kiemelt környezetvédelmi projektekben vesz részt. (x)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon