Az elmúlt hónapok hírei másról sem szóltak, mint hogy a Facebook már nem menő, a fiatalok menekülnek, a lufi ereszt, és a közösségi oldalt már semmi sem menti meg attól, hogy a Whatsapp, a Snapchat és más oldalak néhány éven belül teljesen lesöpörjék a színről. Mark Zuckerberg türelmesen végighallgatta a baljós híreket, aztán csöndben elmosolyodott, és átnyújtott egy 16 milliárd dolláros csekket a Whatsapp alapítóinak. Gazdagabb kutya baszik, ugyebár.

A lépés teljesen logikus, hiszen miközben az iStrategyLabs januári elemzése szerint a Facebookról az amerikai fiatalok negyede már lelépett, a (majdnem) ingyenes mobilos üzenetküldő-program rajongói bázisa egyre csak növekszik, a felhasználók száma nemrég a 450 milliót is átlépte. A Faceboook tehát kvázi visszavásárolta az elvesztett felhasználóit, ráadásul szerzett egy nagyon népszerű chatprogramot a gyengélkedő Facebook-chat helyett.

A közösségi oldal négymilliárd dollárt fizet a Whatsappért készpénzben, a maradék tizenkét milliárdot pedig részvényekben törlesztik, ezenkívül a Whatsapp vezetői és alkalmazottai között is szétosztanak részvényeket, mintegy hárommilliárd dollár értékben.

Figyelembe véve, hogy a Facebook két évvel ezelőtt mindössze egymilliárd dollárért vásárolta fel az akkor népszerűsége csúcsán lévő Instagramot, a vételár enyhén túlzásnak tűnik. Az ok nyilvánvaló: az Instagrammal ellentétben a Whatsapp közvetlenül veszélyezteti a Facebook felhasználói bázisát, ráadásul abból is a legaktívabb réteget, vagyis azokat, akik leveleznek, chatelnek (meg posztolnak, lájkolnak, hozzászólnak) a közösségi oldalon.

Az eddigiekből nyilvánvaló az, amit a Whatsapp egyik társalapítója is megerősített, vagyis hogy az üzenetküldő program a továbbiakban is önálló alkalmazásként fog működni. Ez nem is lehetne másként, hiszen ha a Facebook beolvasztaná vagy megszüntetné a népszerű alkalmazást, azzal kitűnő lehetőséget biztosítana a Whatsapp trónjára pályázó alkalmazások felemelkedésének. Persze azt már senki sem mondta, hogy a Facebook nem fogja a Whatsappra is kiterjeszteni azt a sokat támadott adatkezelési gyakorlatát, hogy a felhasználóik adatait, szokásait azonnal továbbpasszolják a hirdetőknek, sőt, még reklámoznak is a nevünkben, ha meg nem tiltjuk.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon