Eggyel több ok, hogy Playstationt vegyünk – A Sony bemutatta saját virtuális szemüvegét

Alig kezdődött el, máris eldőlni látszik a konzolháború, hiszen a prototípusként bemutatott Project Morpheus olyan játékélménnyel ajándékozza meg a Playstation 4-felhasználókat, amire a Microsoftnak egyelőre nincsen válasza.

A Game Developers Conference-en (GDC) bemutatott Project Morpheus a zseniális Oculus Rifthez hasonló felhasználói élményt ígér, és bár technikailag egyelőre kicsit elmarad a konkurenstől, az irányvonal így is nagyon biztató. A titokban már 2010 óta fejlesztett virtuális szemüvegben full HD felbontású LCD-ket találunk, amelyek szemenként 1080x960-as felbontást tesznek lehetővé, de a Rifthez hasonlóan a végles verzió felbontása ennél minden bizonnyal nagyobb lesz. Látószögben is van még hova fejlődni, hiszen a Rift 110 fokos látószögéhez képest a Morpheus egyelőre csak kilencvenet tud, ami nagyon erősen csökkentheti a játékélményt.

Az összehasonlítás persze részben alaptalan, hiszen a második fejlesztői verziót (a Crystal Cove utódját) szintén a GDC-n bemutató Oculus továbbra sem tervezi, hogy a Rift konzolokkal is kompatibilis lesz, ami az Oculus által hangoztatott technikai problémák helyett valójában inkább egy tudatos üzleti stratégia lehet (tegye fel a kezét, aki szeretne bármiben a Sonyval versenyezni, ha ki is kerülheti őket).

A Morpheus nagy előnye, hogy együttműködik a PS Move kamerájával, így a Sony szerint a végleges verzió már a teljes testmozgást is követni tudja majd, ezenkívül egy nagyon fejlett fülhallgató is jár majd hozzá, amellyel minden hangot pontosan onnan érzékelünk, ahonnan a valóságban is.

A legnagyobb kérdőjel a szemüveg ára, hiszen az Oculus Rift éppen azzal szerzett magának rengeteg rajongót, hogy az egyedülálló technológiát nagyon baráti áron osztogatják boldog-boldogtalannak, a legújabb SDK 2-t például 350 dollárért lehet megrendelni. A Sony elsősorban filmezéshez gyártott korábbi virtuális szemüvegei, mint például az ezerdolláros Personal 3D Viewer ennél jóval drágábbak voltak, de a japánok azt ígérik, hogy a Morpheus árát megpróbálják a lehető legalacsonyabban tartani. Ez alapvetően hihető álláspontnak tűnik, hiszen a konzolgyártók eddig sem a hardverek eladásaiból próbálták kitermelni a nyereséget, de ennél biztosabbat majd csak akkor fogunk tudni, amikor a virtuális szemüveg végleges verziója – várhatóan jövőre – bemutatkozik.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon