Az oxfordi termelés maradna, de a legnagyobb villanyautó-piacot helyi gyárból látnák el.

A Mini stratégiai célja, hogy a 2019-től kapható teljesen elektromos Minik sorozatgyártását megosszák a nagy-britanniai Oxford és az elektromos mobilitás jelenlegi legnagyobb piacának számító Kína között. A napokban szándéknyilatkozatot írtak alá a kínai Great Wall Motorsszal, a közeljövőben egyeztetnek arról, hol és milyen feltételekkel építsék fel a gyárat és az együttműködést.

Elektromos autónak is vagány lesz a MINI

2019-ben jön a tisztán elektromos változat, itt az előzetese.

A Great Wall-partnerség nem jelenti egy másik kínai autógyártóval, a Brilliance-szal való kapcsolat végét, sőt: a BMW Csoport tovább bővíti a BMW Brilliance Automotive (BBA) névre keresztelt közös vállalkozását. A BBA Kínában egy erőforrásokat gyártó üzemet is működtet, ahol a Senjang városában készülő, hálózatról tölthető BMW modellek nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorai is készülnek – Kínában ez az első, prémium autógyártó vállalat által működtetett akkumulátorgyár.

2017-ben csak Kínában hozzávetőlegesen 560 ezer új BMW talált gazdára, amely több, mint a bajor prémiumgyártó második és harmadik legnagyobb piacának számító Egyesült Államok és Németország együttes teljesítménye.

A Mininél Kína egyelőre a negyedik legnagyobb piac 35 ezer autóval.

Menő maradt, miközben zöld rendszámos családi autó lett – Mini Countryman hibrid-teszt

Hogy lehet egy menő kisautó igazán trendi? Nem elég, hogy már nem is kisautó.

(Forrás: BMW Csoport)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Hamarosan szó szerint beérhet az ehető Budapest koncepció

Vajon ki a nap csaja Lady Gaga születésnapján?

További cikkeink a témában