Kevésbé kaphatóak a zöld életmódra a nőkhöz képest a férfiak, mivel általában „férfiatlannak” tartják a környezettudatos viselkedést egy amerikai kutatás szerint, amelyben nők és férfiak vegyesen vettek részt. Az eredmény pedig nem túl szívderítő ránk nézve.
A felmérés eredményei szerint a környezettudatosság és a nőiesség valamiképpen összefügg az emberek gondolkodásában, mivel a férfiak és a nők is hajlamosak azt gondolni, hogy a környezetbarát termékek, a környezettudatos viselkedés és vásárlás is nőies. A baj tehát nagy: ugyanis a férfiak jelentős része nem alaptalanul gondolja ezt, hanem valószínűleg a nők felől (is) érkező visszajelzés is rátesz minderre egy lapáttal.
Például egy műanyag zacskó helyett vászontáskával vásárló személy, függetlenül a nemétől, a többség szemében nőies jelenség.
Ez a sztereotípia pedig gyakran megakadályozza, hogy a férfiak környezetbarát termékeket használjanak vagy környezettudatos viselkedési formákat vegyenek át. Bár azért halkan megjegyeznénk: akinek fontos a környezettudatos magatartás, és nem kételkedik szemernyit sem férfiasságában, az valószínűleg ösztönösen túllép ezen a „megcímkézésen”, aki pedig előszeretettel szemetel, valamint fittyet hány a szelektív szemétgyűjtésre, vagy arra, hogy épp miben viszi haza a frissen vásárolt ételt, annak meg úgy is mindegy.
A kutatók szerint viszont van egy „gyenge középréteg”, amelyet ezek a sztereotípiák elbizonytalanítanak, esetükben a problémára megoldás lehet, ha a környezettudatos termékeket férfiasabb színekkel, képekkel és betűtípusokkal reklámozzák, hogy ezáltal is jobban ösztönözve legyenek a környezetbarát termékek vásárlására.
És hogy miért fontos a környezettudatos gondolkodás:
(forrás: BBC, Scientific American, MTI)