Szebben mondva: nem tudatos. A környezetvédelem gyakorlatilag lényegtelen.

Mindössze 17 százalék azoknak a valóban tudatos vásárlóknak az aránya, akik képesek a jó ár-érték arány fölé helyezni olyan termékjellemzőket, mint például a prémium minőség, a magyar eredet, a GMO- és E-szám-mentesség, vagy akár a fair trade előállítás.

Az OTP Agrár megrendelésére készített felmérésből kiderül még:

  • a vásárlók 58 százaléka nem nevezhető tudatosnak, mivel nem foglalkoznak a termék előállítási módjával, származási helyével vagy beltartalmával
  • minden harmadik magyar vásárló az ár-érték arányt sem nézi
  • a magyar vásárlók 62 százaléka tartja magát tudatosnak, a tudatosság azonban mindenkinél mást jelent

mindössze 7 százalék szerint fontos, hogy a termék környezetbarát legyen

  • a származási helyre még kevesebb, 3 százalékuk figyel a származási helyre
  • a kutatásban résztvevők fele hallott már a fairtrade-ről, azaz a méltányos kereskedelemről, de csak harmaduk tudja, mit is jelent.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: MTI)

És ezt olvastad már?
Nem minden gólya repült délre, de ez nem baj
Rengeteg fotód, videód, nagy fájlod van? Megtelik a géped? Itt a megoldás, ha állandóan tárhely gondokkal küzdesz!