A Volkswagen-csoportnak egyszerre három márkája is kupéterepjáró-tanulmányt leplezett le Sanghajban, az autószalonon. Az Audi, Volkswagen és Škoda koncepciók nem is a formájuk, hanem az elektromos hajtásuk és önvezető módjuk miatt lehetnek érdekesek.
Volkswagen I.D. Crozz, ami mindent jobban tud
Már a harmadik tisztán elektromos tanulmányautó a Volkswagentől, az autószerű I.D. Concept és a korai Transporter stílusát felelevenítő I.D. Buzz után itt a szuperdivatos kupéterepjáró, az I.D. Crozz.
Nemcsak a forma lett más, hanem a technika is, ebben ugyanis 170 helyett 302 lóerő az elektromotorok teljesítménye. Az I.D. Crozz egy feltöltéssel 500 kilométert tehet meg, és gyorstöltéssel fél óra alatt 80 százalékra töltheted az akkut. De még érdekesebb az önvezető mód, amikor a kormánykereket is el lehet csomagolni. A Volkswagen szerint 2020-ban már kapható lesz egy nagyon hasonló elektromos autó, ami öt évvel később már önvezető is lehet.
Audi e-tron Sportback, a sportos megoldás
Oké, sokat tud a Volkswagen, de nem biztos, hogy ezzel a futurisztikus formával tetszik is. Az Audi e-tron Sportback Concept stílusára azonban nem lehet panaszod. A 23 colos kerekeken gördülő, 4,9 méter hosszú és két méter széles tanulmányautó úgy néz ki, mint egy terepre felkészített sportlimuzin.
A képességei is ehhez illőek: elöl egy, hátul két elektromotor dolgozik benne, összesen 435 lóerővel, amit rövid ideig 504 lóerőre lehet növelni, az e-tron Sportback ezzel 4,5 másodperc alatt gyorsul százra. 95 kilowattórás akkuja nagyjából akkora, mint egy Tesláé, amivel 500 kilométeres hatótávot ígérnek. 2019-re jöhet a szériaváltozat.
Škoda Vision E, amit azonnal megvennénk
Már nem meglepetés, hogy a Škoda is kupéterepjárót készít, hiszen többször is belengették már előttünk a csehek. De csak most leplezték le a Vision E Concept névre keresztelt tanulmányt, ami teljes valójában látva elég jól néz ki.
4,69 méter hosszú, tehát még nem túl nagy, és az ereje sem túlzó. Az első és a hátsó kerekeket külön elektromotor mozgatja, tehát összkerékhajtású a Vision E, a teljesítménye 306 lóerő. A 180 km/órás végsebesség elégnek tűnik egy elektromos autótól, az 500 kilométeres hatótáv pedig nagyon is jól hangzik. A belsejét nézve pedig már csak az a kérdésünk, hogy mikor lehet végre kapni is? A Škoda szerint 2025-re már öt elektromos autója lesz a márkának, az eladások negyedét pedig konnektoros típusok adják majd.