Megkezdődött az új 8-as sorozat gyártása a BMW dingolfingi gyárában, ahol a legmodernebb technológiákkal dolgoznak a márka luxuskupéján. A 8-as pedig még félkészen, a futószalagon is nagyszerűen néz ki.

Nagyon vártuk a BMW új 8-as sorozatát, ami eddig nem okozott csalódást, lenyűgöző formájával és figyelemreméltó technikájával a luxuskupék kategóriájának csúcsára várhatjuk. Most pedig elkezdődött a sorozatgyártása is. Dingolfingben ugyanabban az üzemben készül, ahol az 5-ös és a 7-es sorozat, de az érkezésére munkába állítottak néhány high-tech megoldást is.

A karosszériája például nemcsak nagyszilárdságú acélból, hanem alumíniumból és szénszálas anyagból is készül. Aluból van a motorháztető, az ajtók és a tető is, az utóbbit pedig akár szélszál-erősítésű anyagból is lehet rendelni. Nem kell messzire menni érte, a karbon elemeket ugyanitt állítják elő, nedves préseléses megoldással.

A gyártást pedig jó néhány high-tech megoldás segíti. Az ajtókat felszerelő munkaállomáshoz például önvezető vonatok viszik az alkatrészeket, a gyártósor végén pedig a robotok szintén önállóan ellenőrzik az illesztések pontosságát. Ilyet láttunk már, de olyat még nem, hogy

a dolgozókat az okosórájuk rezgése figyelmezteti, ha különleges felszereltséggel rendelt példány érkezik, hogy jobban ügyeljenek az egyedi modell összeszerelésére.

Az új 8-as érkezésére pedig újszerű módon készülhettek fel: virtuálisan modellezték a gyártási folyamatot, amit a dolgozók VR szemüveggel gyakorolhattak be, mielőtt a luxuskupé szériagyártása megkezdődött. Most, hogy már a gyártósoron is láttuk, alig várjuk, hogy élőben is megpillanthassuk a BMW egyik legizgalmasabb idei újdonságát.

Ez is érdekelhet:

Tizenegy másodperc alatt kétszázra, kocsival, családdal - BMW M5-teszt - Roadster

Ennyivel dinamikus haladásra bírhatnánk négy kompaktot, hat kisautót, két bivaly kupét, vagy kényelmesen elszállíthatnánk másfél csuklós busznyi embert. Erre bezárják egyetlen 5-ös BMW motorházteteje alá. 1984 óta létezik M5-ös BMW, a maga idejében mindegyik felsőfok volt, sőt, már az első változata is büszkén birtokolhatta a világ leggyorsabb limuzinja címet, a 600 lóerő viszont még így is durva, ahogyan a 750 Nm nyomaték is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés