Az Alfa Romeo utolsó olyan típusa volt a 75-ös, amit még a Fiat-korszak előtt fejlesztettek, a széria egyik legkívánatosabb változata pedig a 3 literes V6-os volt. Mutatunk egy csodálatos állapotban lévő példányt.
1985-ben a Giulietta utódjaként mutatta be az Alfa Romeo azt a típust, amit a cég autógyártásának 75-ödik évfordulója emlékére neveztek el 75-ösnek. Más miatt is emlékezetes marad ez a modell, ugyanis ez az utolsó olyan típus, ami még az Alfa Romeo saját fejlesztése, mielőtt a márka a Fiat-csoport részévé vált.
Az Alfa Romeo formatervező stúdiója által megálmodott szögletes, ék alakú forma mellett a 75-ös felépítése is emlékezetes, hiszen a tökéletes súlyelosztás érdekében a transaxle elrendezést választották.
A motor elöl, a váltó hátul kapott helyet, és a hátsó kerekeket hajtotta. A képeken látható példány ráadásul a V6-os.
A 75-ös a mai szemmel már kompakt méretű, 4,42 méter hosszú és 1250 kilogrammot nyom, ezért nem csoda, hogy fantasztikus lehet vezetni. A 3 literes V6-os motorja 188 lóerőre és 245 Nm nyomatékra volt képes, az ötfokozatú kézi váltóval
7,3 másodperc alatt futotta meg a százas sprintet, és 220 km/óra volt a végsebessége.
A képeken látható példány pedig nemcsak tökéletes állapotban van, de az Evo csomaggal is ellátták,
aminek a légterelői és küszöbtoldatai még sportosabbá teszik a megjelenését. Youngtimer autónak tökéletes, ez a hollandiai Wim Prins kínálatában várja új tulajdonosát 12 500 eurós, azaz négymillió forintos áron.