Az Alfa Romeo utolsó olyan típusa volt a 75-ös, amit még a Fiat-korszak előtt fejlesztettek, a széria egyik legkívánatosabb változata pedig a 3 literes V6-os volt. Mutatunk egy csodálatos állapotban lévő példányt.

1985-ben a Giulietta utódjaként mutatta be az Alfa Romeo azt a típust, amit a cég autógyártásának 75-ödik évfordulója emlékére neveztek el 75-ösnek. Más miatt is emlékezetes marad ez a modell, ugyanis ez az utolsó olyan típus, ami még az Alfa Romeo saját fejlesztése, mielőtt a márka a Fiat-csoport részévé vált.

Az Alfa Romeo formatervező stúdiója által megálmodott szögletes, ék alakú forma mellett a 75-ös felépítése is emlékezetes, hiszen a tökéletes súlyelosztás érdekében a transaxle elrendezést választották.

A motor elöl, a váltó hátul kapott helyet, és a hátsó kerekeket hajtotta. A képeken látható példány ráadásul a V6-os.

A 75-ös a mai szemmel már kompakt méretű, 4,42 méter hosszú és 1250 kilogrammot nyom, ezért nem csoda, hogy fantasztikus lehet vezetni. A 3 literes V6-os motorja 188 lóerőre és 245 Nm nyomatékra volt képes, az ötfokozatú kézi váltóval

7,3 másodperc alatt futotta meg a százas sprintet, és 220 km/óra volt a végsebessége.

A képeken látható példány pedig nemcsak tökéletes állapotban van, de az Evo csomaggal is ellátták,

aminek a légterelői és küszöbtoldatai még sportosabbá teszik a megjelenését. Youngtimer autónak tökéletes, ez a hollandiai Wim Prins kínálatában várja új tulajdonosát 12 500 eurós, azaz négymillió forintos áron.

Ez is érdekelhet:

Az álmaink Alfa Romeója a 155 GTA, ami nem vált valóra

Az egyetlen működő példánya most került elő, és eladó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés