Ha a Q2-es nagyításával alkotnák meg a Q5-öst, nem lenne sikeres. Ha a Q7-est is, az megrengethetné az Audit. Önálló modellként viszont teljesen rendben van.

Annyira egyszerű lett volna megtervezni az Audi Q2-est: a Q7-esből kicsinyített Q5-ösből kicsinyített Q3-ast kellett volna kicsinyíteni. Aztán még egy-két lépés, és megvan az Audi SUV-kulcstartó. Mennyire jó, hogy nem így történt! Ha már a Q2-est úgyis a divat hívta életre (praktikus szabadidő-autónak ott a Q3, nem-terepjárónak pedig az A3 Sportback), akkor lehet lazulni.

A lazulás az Audinál olyan, mint amikor a mindig jól szabott öltönyben járó topmenedzser leveszi a zakót és a nyakkendőt, kigombolja az ing felső gombját, és gyárilag vagányra koptatott farmerre cseréli az élre vasalt szövetnadrágot. Ha van ízlése, az eredmény nem kínos, hanem stílusos lesz.

Az Audinál van ízlés, a Q2 úgy lett tipikusan Audi, hogy a klónhármasnál érezhetően fiatalosabb – akárcsak a célcsoportja. Maradt a tömbszerűsége, és a kicsit megigazított, de alapvetően egyen-audis maszk, új viszont a C oszlop fémszerűnek látszó műanyag borítása, az egészen furcsa élek az oldalán, és hátulról sem kell a típusfelirat az azonosításhoz.

Érdekes, mennyire másképp látják a kollégák a méreteit: a kívülről kicsi, kívülről nagy, belül tágas és belül szűk mindenféle kombinációja előfordul a jellemzések között. A tények azok, hogy a Q2-es 4,2 méter hosszú, vagy inkább rövid, és 1,8 széles, elöl pedig kényelmesen elférni. Hátul meg elférni – a Q2–Q3–Q5–Q7 sorból következtethető, hogy nem a Q2 az ideális családi kocsi (bár a csomagtartója derék, 400 literes), az autóvásárlók mindent elsöprő crossoveres, szabadidő-autós vágyai hívták életre, mint már említettem.

Az igazi újdonsága azonban nem az, hogy még egy számmal kisebb méretben is van Q-modell, hanem hogy létezik

Audi, amelyben olcsó hatású, rossz tapintású műanyagok vannak.

Ezeket persze úgy rendezték, hogy a vezetőtől távolabb essenek, az pedig egészen zseniális, hogy a spórolás ellenére a belső nem csak dizájnos, hanem valahogy mégis prémiumhatású. Ebben azért nagy szerepet játszik, hogy a tesztautó a hétmilliós Q2-alapárnak a kétszeresébe került, a virtuális cockpit, a kétszínű belső a matt piros alumíniummal, a head-up display, a mindenféle fedélzeti rendszerek, a multikormány és a többi extra pedig bármilyen autót felhúzna.

Olyan nagyon nincs szüksége a tupírozásra a kocsinak: menetközben jól összerakott, audis benyomást kelt. Nehogy valaki rossz fényviszonyok között terepjárónak higgye, a benzines motorokhoz felárért sincs Quattro, elsőkerék-hajtásos a képeken látható 1.4 TFSI. A 150 lóerő, pláne a csodás duplakuplungos automatával könnyedén viszi az autót, néha kicsit túl sok is a nyomaték, nem jut az összes rögtön az aszfaltra. A drive select nevű funkcióval szabályozható a kormányszervó erőssége, a gázadás és a váltó reakcióideje, a futómű alapból elég feszes.

A bevált, jó műszaki alapokra önálló, élvezhető és szerethető autót készített az Audi. Lehengerlésért feljebb kell nézelődni a típuslistán, de aki emelt, kisebb méretű kocsira vágyik, szeretne élvezetes kormányzású, erős autót, és nem csak látni szeretné a négy karikát, hanem érezni is, az elégedett lesz vele. Lesznek ilyenek bőven.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés