Megjelentek az első képek a BMW X3 harmadik generációjáról. Az újdonság nemcsak nagyobb és tágasabb, de jobban felszerelt is lett, a kínálatban pedig van egy igazán izgalmas motorváltozat, az M40i.
Ha bejön a BMW X5 stílusa, de nincs szükséged akkora batárra, akkor az új X3 éppen neked való. A BMW középső szabadidő-terepjárójának harmadik generációja jócskán megnőtt az elődjéhez képest. A hossza öt centivel 4,71 méteres lett, a szélessége és a magassága is másfél centit bővült, a tengelytáv pedig szintén 5 centivel lett nagyobb, ami sokkal tágasabb utasteret és jobb arányú formát jelent.
Sokat mondó adat, hogy az új BMW X3 még a legelső X5-nél is hosszabb lett négy centivel.
Nem nehéz észrevenni, hogy a formához az új BMW X5 adta az inspirációt.
A vadonatúj X3 is éppen olyan lehengerlő jelenség lett, főleg az elődjéhez képest szembetűnő a különbség. Eltűntek a különálló kerek ködfényszórók, helyette a nagyobb légbeömlőkkel sportosabb az összkép. Az akár 21 colos kerekein elég jó a kiállása, hátul pedig háromdimenziós hatású lámpákat és motortól függetlenül kétoldalt kivezetett kipufogót találunk.
Háromféle stílus közül választhatsz.
Az xLine kivitel terepjárósabb külsőt kap fémes védőburkolatokkal, az M Sport értelemszerűen a sportos kivitel, és újdonságként itt a Luxury Line. A csomagtér fedele már automatikusan nyílik, és alapesetben 550 liternyi holmi fér bele, a három részre osztott hátsó ülések ledöntésével 1600 literesre növelhető a raktér. A légellenállási együtthatója 0,29, ami elég jó érték egy szabadidő-autótól.
A kínálat alapja az xDrive20i a 184 lóerős kétliteressel, ami az xDrive30i esetén 252 lóerőre képes. A dízelek sora az xDrive20d-vel kezdődik, 190 lóerővel, a hathengeres xDrive30d pedig 265 lóerőt állít csatasorba. Széria a nyolcfokozatú automata sebességváltó, és M sportfutóművet, vagy adaptív lengéscsillapítást rendelhetsz, attól függően, hogy a sportos vagy a kényelmes vezetést kedveled. A komfortról az akusztikus szélvédő is gondoskodik.
Persze nem maradhatnak el a vezetési segédek sem. BMW Personal CoPilot a neve annak a rendszernek, ami tartja a sávot és a távolságot, és önállóan előzni is képes lesz.
Most először igazán izgalmas változata is van a BMW X3-nak.
Az xDrive35i utódja az M40i, ezt a motort pedig az X4-ből már ismerjük, és odáig voltunk érte. A háromliteres, hathengeres, turbós benzinmotor 360 lóerőt ad le, 500 Nm a nyomaték maximuma, ezzel 4,8 alatt letudja a százas sprintet, és a végsebességet 250 km/óránál kellett korlátozni.
Hiányzik valami? Ha igen, 2020-ra a BMW szerint tisztán elektromos változata is lesz az X3-nak.