A Volkswagen a története során először zárna be gyárat Németországban, és az osnabrücki üzemnek van a legnagyobb esélye erre, ugyanis sorra szűnnek meg az ott gyártott modellek. Az üzem fénykorában a kabriókról ismert Karmann központja volt.

Osnabrückben, nem messze a holland határtól van egy gyára a Volkswagennek, amely fölött sötét felhők gyülekeznek. Az üzem egykor a Karmann központja volt, számtalan izgalmas és népszerű modell került ki innen, főleg a kabriókról volt ismert a cég, majd a csődje után a Volkswagen kezébe került a gyár. Az itt készülő modellek azonban sorra szűnnek meg, ezért a Karmann után maga a gyár is a süllyesztőbe kerülhet.

A kocsigyártóból lett karosszériaépítő Karmann már a huszadik század első felében is a kabriókról volt ismert, mint ez az Adler 1937-ből
A Volkswagen megrendelése indította be igazán a Karmann üzletét, a Bogár kabrióváltozatát gyártották
Saját nevére vette a Volkswagen csinos sportkupéját a Karmann, erről ismerték a legtöbben a márkát
Hosszú történet érhet véget ezzel, Wilhelm Karmann ugyanis még 1901-ben alapította a cégét,

amikor megvásárolt és saját nevére vett egy 1874 óta működő karosszériagyártót. A Karmann aztán együtt növekedett az autóiparral, majd főleg kupék, kabriók és kis sorozatban készített különleges modellek gyártójaként vált ismertté. A története 2010-ben egyszer már véget ért, amikor csődbe jutott, és a gyárat a Volkswagen szerezte meg.

Az 1955-ben bemutatott Karmann Ghia első szériája egészen 1975-ig készült, összesen több mint 445 ezer példányban
A későbbi szériák már nem tudták megismételni az első Karmann Ghia sikerét, ebből a változatból pedig csak a prototípus készült el
Pont a Karmann Ghiából ne lett volna kabrió? Összesen több mint 80 ezer példányt gyártottak belőle
A második világháborúban elpusztult üzem újjáépítése után a Karmann főleg a Volkswagen számára tervezett és gyártott autókat.

Ferdinand Porsche már a harmincas évek derekán felkérte a Bogár kabrióváltozatának elkészítésére, de a háború keresztbe tett a terveknek, amelyek csak tizenöt évvel később váltak valóra. 1949-ben kapták az első megrendelést ezer Bogár kabrió gyártására, majd a következő ötven évben két és fél milliót készítettek belőle.

A Neue Klasse széria karosszériáit is a Karmann gyártotta a BMW-nek
Ifjabb Wilhelm Karmann felkérte Giorgetto Giugiarót, hogy tervezzen számára egy új sportmodellt, aminek a gyártását a Volkswagen majd megrendelheti tőle, így készült az Asso di Picche
A Volkswagennek szinte az összes kabriója a Karmann üzemében született a Bogártól a T-Rocig
A márka másik legismertebb modellje a Karmann Ghia volt, de a Volkswagennek gyártották a Sciroccót, a Corradót és a Golf összes kabrióját.

A hatvanas években a Neue Klasse széria karosszériáját építették a BMW-nek, a hetvenes és nyolcvanas években a 6-is BMW és a Porsche 914, míg a kilencvenes években a Ford Escort RS Cosworth, a kétezres években a Chrysler Crossfire is itt készült, utóbbi fejlesztésében is részt vett a Karmann.

A nevét a kabriók tették ismertté, hagyományosan a Karmann gyártotta az Audi Cabriolet, majd Audi A4 Cabriolet modelleket,

de a Mercedes-Benz CLK nyitott tetős változatát is. Más modellekhez pedig kabrió tetőszerkezetet készítettek, így többek közt a Bentley Continental és a Nissan Micra CC, valamint a Renault Megane CC és a Volkswagen New Beetle Cabrio teteje is a Karmann munkája. Ezt az üzletágat a cég csődje után a Valmet és a Webasto szerezte meg.

Nem minden kabrió vált valóra, amit a Karmann tervezett, Corradóból és Polóból végül nem lett nyitott tetős változat

Saját tanulmányautókat is tervezett a Karmann, itt mutatta be az összehajtható keménytető koncepcióját, és 2005-ben már kabrió SUV-t is épített:

Osnabrückben a gyárat pedig a Volkswagen használta, és ide telepítette minden olyan modelljének gyártását, amit nem tudott máshová tenni.

2011-től készült itt sok minden, a Volkswagen Golf Cabriolet mellett Škoda Karoq és Volkswagen Arteon, de még Porsche Cayenne és a különleges VW XL1 is. Az utóbbi időben a Porschénak a 718 Caymant és Boxstert gyártották, de a két modell elektromos hajtású utódja nem Osnabrückben készül majd.

Jelenleg a Karmann egykori gyára egyetlen modellt, egy kabriót gyárt, a Volkswagen T-Roc vászontetős változatát, ami le is köti a kapacitását, ugyanis az európai piac legnépszerűbb kabriójának számít. Mégsem jó hír, hogy jövőre az esedékes modellváltással a kabriót kivezeti a Volkswagen, nem tervez neki utódot. Nem lesz tehát mit gyártani Osnabrückben, ezért nagyon úgy tűnik, hogy a Karmann után az egykori gyára is a múlté lesz.

Ez is érdekelhet:

Öt vagy több emlékezetes sportkupé a Volkswagen történelméből

Melyik a kedvenced a Volkswagen sportkupéi közül?

A hetvenes évek ék alakú Audi-koncepcióját idézi fel az Italdesign

Készül az első Scirocco előfutárának számító tanulmányautó modern változata.

75 éve így indult a bogárhátú Volkswagen sorozatgyártása

Az üzem beindítása egy brit főtisztnek köszönhető.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés