Ötven évvel ezelőtti tanulmányautójának modern változatán dolgozik az Italdesign. Az Asso di Picche ugyan négykarikás emblémát hordott, de Audiként nem került gyártásba, viszont az első Scirocco előzetesének számított.

A Bertone és Ghia stúdióknál eltöltött idő után Italdesign néven alapított saját formatervező irodát 1968-ban Giorgetto Giugiaro, aki ezt követően is legendás modellek sorát tervezte, mint a BMW M1, a Lotus Esprit és a DeLorean. Meg persze izgalmas koncepcióautókat, mint például az Asso di Picche, amit ugyan Audinak szántak, de végül a Volkswagen profitált belőle.

A hetvenes évek elején a német Karmann által gyártott két Volkswagen, a Bogár kabrió és a Karmann Ghia a pályafutásának vége felé közeledett. Az ifjabb Wilhelm Karmann pedig elébe ment a dolgoknak, és

felkérte Giorgetto Giugiarót, hogy tervezzen számára egy új sportmodellt, aminek a gyártását a Volkswagen majd megrendelheti tőle.

A választás a korszak egyik legígéretesebb modelljére, az 1972-ben bemutatott, és év autója díjat is nyert Audi 80-ra esett, aminek az alapjára egy egészen különleges formájú karosszéria épült. Giugiaro szabad kezet kapott a tervezésnél, ezért

az Asso di Picche, ami olaszul pikk ászt jelent, az ék alakú formájával semmiben sem hasonlít a lépcsőshátú Audira.
Az Asso di Picche vonalainak továbbgondolásával készült az Asso di Quadri, amit szintén a Karmann megbízásából, de már BMW 320-ból építettek 1976-ban
1978-ban kérte fel az Italdesignt az Isuzu, hogy tervezzen egy sportkupét, és a '79-es tokiói autószalonon bemutatott Asso di Fiori akkora sikert aratott, hogy Isuzu Piazza néven gyártásba került a következő évben

A koncepció egyébként egy sorozat része volt, amit az Italdesign más márkáknak is tervezett, így az Asso di Quadri a BMW-nek, az Asso di Fiore pedig az Isuzunak készült. Az Audi ugyan nem vette fontolóra a sorozatgyártást, az alkotók mégsem búsulhattak, hiszen

a koncepció sok vonása valóra vált az első Volkswagen Sciroccóban, amit persze a Karmann gyártott.
A Scirocco prototípusa egy kicsit másként nézett ki, mint ami végül gyártásba került, de felismerhető rajta Giugiaro keze nyoma

Öt vagy több emlékezetes sportkupé a Volkswagen történelméből

Melyik a kedvenced a Volkswagen sportkupéi közül?

Ötven évvel később nagyot változott a világ, és az Italdesign már a Volkswagen-csoport birtokában van,

Giugiaro kiszállt belőle 2015-ben, és új stúdiót alapított. Az Italdesign pedig elérkezettnek látta az időt, hogy felélessze a fél évszázaddal ezelőtti tanulmányautót, aminek Asso di Picche in Movimento néven készül a modernizált változata.

A 4,66 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,23 méter magas, 2+2 üléses sportkupé formája egyértelműen az ősére emlékeztet, de azért egyben modern is a dizájn. A karosszéria alumíniumból készül, a hajtás pedig immár tisztán elektromos lesz. Nem mondanánk, hogy esélyes a szériagyártása, de manapság kis sorozatban még akár ez is lehetséges lenne.

Ez is érdekelhet:

Giugiaro álmodott futurisztikus külsőt a kettes Golfra

A nyolcvanas évek derekán leplezte le az Orbit és Machimoto koncepciókat az Italdesign.

Családi autót is gyártott volna a DeLorean, majdnem Lamborghini lett belőle

A DeLorean csődje miatt a sorozatgyártásra már nem került sor, csak a négyüléses modell tervei készültek el.

Az Esprit utódja lehetett volna ez a nyolchengeres Lotus

Giugiaro tervezte, de sosem vált valóra, az egyetlen prototípus most eladó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Egytucatnyi ember kényelmesen megfér egy teherautó holtterében

További cikkeink a témában