Ötven évvel ezelőtti tanulmányautójának modern változatán dolgozik az Italdesign. Az Asso di Picche ugyan négykarikás emblémát hordott, de Audiként nem került gyártásba, viszont az első Scirocco előzetesének számított.

A Bertone és Ghia stúdióknál eltöltött idő után Italdesign néven alapított saját formatervező irodát 1968-ban Giorgetto Giugiaro, aki ezt követően is legendás modellek sorát tervezte, mint a BMW M1, a Lotus Esprit és a DeLorean. Meg persze izgalmas koncepcióautókat, mint például az Asso di Picche, amit ugyan Audinak szántak, de végül a Volkswagen profitált belőle.

A hetvenes évek elején a német Karmann által gyártott két Volkswagen, a Bogár kabrió és a Karmann Ghia a pályafutásának vége felé közeledett. Az ifjabb Wilhelm Karmann pedig elébe ment a dolgoknak, és

felkérte Giorgetto Giugiarót, hogy tervezzen számára egy új sportmodellt, aminek a gyártását a Volkswagen majd megrendelheti tőle.

A választás a korszak egyik legígéretesebb modelljére, az 1972-ben bemutatott, és év autója díjat is nyert Audi 80-ra esett, aminek az alapjára egy egészen különleges formájú karosszéria épült. Giugiaro szabad kezet kapott a tervezésnél, ezért

az Asso di Picche, ami olaszul pikk ászt jelent, az ék alakú formájával semmiben sem hasonlít a lépcsőshátú Audira.
Az Asso di Picche vonalainak továbbgondolásával készült az Asso di Quadri, amit szintén a Karmann megbízásából, de már BMW 320-ból építettek 1976-ban
1978-ban kérte fel az Italdesignt az Isuzu, hogy tervezzen egy sportkupét, és a '79-es tokiói autószalonon bemutatott Asso di Fiori akkora sikert aratott, hogy Isuzu Piazza néven gyártásba került a következő évben

A koncepció egyébként egy sorozat része volt, amit az Italdesign más márkáknak is tervezett, így az Asso di Quadri a BMW-nek, az Asso di Fiore pedig az Isuzunak készült. Az Audi ugyan nem vette fontolóra a sorozatgyártást, az alkotók mégsem búsulhattak, hiszen

a koncepció sok vonása valóra vált az első Volkswagen Sciroccóban, amit persze a Karmann gyártott.
A Scirocco prototípusa egy kicsit másként nézett ki, mint ami végül gyártásba került, de felismerhető rajta Giugiaro keze nyoma

Öt vagy több emlékezetes sportkupé a Volkswagen történelméből

Melyik a kedvenced a Volkswagen sportkupéi közül?

Ötven évvel később nagyot változott a világ, és az Italdesign már a Volkswagen-csoport birtokában van,

Giugiaro kiszállt belőle 2015-ben, és új stúdiót alapított. Az Italdesign pedig elérkezettnek látta az időt, hogy felélessze a fél évszázaddal ezelőtti tanulmányautót, aminek Asso di Picche in Movimento néven készül a modernizált változata.

A 4,66 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,23 méter magas, 2+2 üléses sportkupé formája egyértelműen az ősére emlékeztet, de azért egyben modern is a dizájn. A karosszéria alumíniumból készül, a hajtás pedig immár tisztán elektromos lesz. Nem mondanánk, hogy esélyes a szériagyártása, de manapság kis sorozatban még akár ez is lehetséges lenne.

Ez is érdekelhet:

Giugiaro álmodott futurisztikus külsőt a kettes Golfra

A nyolcvanas évek derekán leplezte le az Orbit és Machimoto koncepciókat az Italdesign.

Családi autót is gyártott volna a DeLorean, majdnem Lamborghini lett belőle

A DeLorean csődje miatt a sorozatgyártásra már nem került sor, csak a négyüléses modell tervei készültek el.

Az Esprit utódja lehetett volna ez a nyolchengeres Lotus

Giugiaro tervezte, de sosem vált valóra, az egyetlen prototípus most eladó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés