Ötven évvel ezelőtti tanulmányautójának modern változatán dolgozik az Italdesign. Az Asso di Picche ugyan négykarikás emblémát hordott, de Audiként nem került gyártásba, viszont az első Scirocco előzetesének számított.
A Bertone és Ghia stúdióknál eltöltött idő után Italdesign néven alapított saját formatervező irodát 1968-ban Giorgetto Giugiaro, aki ezt követően is legendás modellek sorát tervezte, mint a BMW M1, a Lotus Esprit és a DeLorean. Meg persze izgalmas koncepcióautókat, mint például az Asso di Picche, amit ugyan Audinak szántak, de végül a Volkswagen profitált belőle.
A hetvenes évek elején a német Karmann által gyártott két Volkswagen, a Bogár kabrió és a Karmann Ghia a pályafutásának vége felé közeledett. Az ifjabb Wilhelm Karmann pedig elébe ment a dolgoknak, és
felkérte Giorgetto Giugiarót, hogy tervezzen számára egy új sportmodellt, aminek a gyártását a Volkswagen majd megrendelheti tőle.
A választás a korszak egyik legígéretesebb modelljére, az 1972-ben bemutatott, és év autója díjat is nyert Audi 80-ra esett, aminek az alapjára egy egészen különleges formájú karosszéria épült. Giugiaro szabad kezet kapott a tervezésnél, ezért
az Asso di Picche, ami olaszul pikk ászt jelent, az ék alakú formájával semmiben sem hasonlít a lépcsőshátú Audira.
A koncepció egyébként egy sorozat része volt, amit az Italdesign más márkáknak is tervezett, így az Asso di Quadri a BMW-nek, az Asso di Fiore pedig az Isuzunak készült. Az Audi ugyan nem vette fontolóra a sorozatgyártást, az alkotók mégsem búsulhattak, hiszen
a koncepció sok vonása valóra vált az első Volkswagen Sciroccóban, amit persze a Karmann gyártott.
Ötven évvel később nagyot változott a világ, és az Italdesign már a Volkswagen-csoport birtokában van,
Giugiaro kiszállt belőle 2015-ben, és új stúdiót alapított. Az Italdesign pedig elérkezettnek látta az időt, hogy felélessze a fél évszázaddal ezelőtti tanulmányautót, aminek Asso di Picche in Movimento néven készül a modernizált változata.
A 4,66 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,23 méter magas, 2+2 üléses sportkupé formája egyértelműen az ősére emlékeztet, de azért egyben modern is a dizájn. A karosszéria alumíniumból készül, a hajtás pedig immár tisztán elektromos lesz. Nem mondanánk, hogy esélyes a szériagyártása, de manapság kis sorozatban még akár ez is lehetséges lenne.
Ez is érdekelhet: