Belépett az elektromos crossoverek közé az Audi e-tron is

Szinte mindent tudtunk már róla, csak éppen azt nem láttuk, hogyan is néz ki valójában az Audi első tisztán elektromos autója. Az e-tron a konnektorról tölthető prémiumautók egyre bővülő kategóriájába érkezik.

A Tesla jó ideig uralhatta az elektromos autók kategóriájának csúcsát, de egyre több kihívója érkezik. A Jaguar I-Pace és a Mercedes-Benz EQC után az Audi is leleplezte az első teljesen elektromos hajtású modelljét, itt az egyszerűen csak e-tron névre keresztelt újdonság szériagyártásra kész változatban. A gyártó többször is megmutatta már az autót, még álca alatt, most azonban nélküle is megnézheted.

4,9 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,62 méter magas, ami azt jelenti, hogy csaknem akkora, mint a Q7, csak tíz centivel rövidebb nála. A 2,93 méteres tengelytávja is jókora, ami tágas utasteret sejtet. A csomagtér legalábbis bőséges, kereken 600 literes, ami a hátsó ülések ledöntésével 1725 literesre bővíthető, és akkor ott van még a 60 literes raktér is az orrában.

Az Audi nem akarta futurisztikus dizájnnal elriasztani a vásárlóit az elektromos autótól,

ezért a 19 colos kerekeken gördülő e-tron a márka többi SUV-jéhez hasonló vonalakat kapott. Persze nem lesz nehéz megkülönböztetni a többi testvérétől, amiről apró részletek gondoskodnak. A hűtőmaszk ezüstszínű, a hátsó lámpákat fénycsík köti össze, az első sárvédőn pedig ott a töltőcsatlakozó helye.

Az e-tron legérdekesebb részlete a kamerával helyettesített visszapillantó tükör,

aminek a képét két 7 colos OLED képernyőn lehet követni, és amit az elsők között küld gyártásba az Audi. Az e-tron ezzel tele lesz képernyőkkel, hiszen a műszeregységet egy 12,3 colos képernyő helyettesíti, a középkonzolon pedig a navigáció 10,1 colos érintőképernyője alatt ott egy másik, 8,6 colos képernyő, ahol például a klíma és a billentyűzet jelenik meg.

A konkurensekhez hasonlóan az e-tron is két elektromotort kapott.

Az első kerekeket egy 170 lóerős, a hátsókat egy 190 lóerős motor forgatja, ezek kombinált csúcsteljesítménye maximum 408 lóerő és 660 Nm lehet. Az e-tron legalább 2,4 tonnát nyom, amiből 700 kilót tesznek ki az akkumulátorok, ezzel hat másodperc kell neki a százas sprinthez, a végsebessége 200 km/óra. A vezetése nagyautós lesz, a légrugókkal pedig off-road módba is lehet emelni az Audit.

Az akkumulátor 95 kilowattórás, amivel több, mint 400 kilométeres hatótávot ígér az Audi,

már az újabb mérési szabvány szerint, de a pontos adatokra még várni kell. Mint ahogyan a 150 kilowattos villámtöltőkre is, amivel gyorsan feltölthető az e-tron, egyébként a 11 (később opcióként 22) kilowattos fedélzeti töltőre számíthatunk. Meg persze a regeneratív fékezésre, 0,3 g lassulás alatt a villanymotorokkal tölt vissza az Audi.

Ha nem is olyan szélvészgyors, mint a Tesla Model X, és nincsenek szárnyas ajtói sem, de prémium minőségű utasterével, felszereltségével és vezethetőségével, meg persze a presztízsével minden téren komoly ellenfele lesz az Audi e-tron, amiből hamarosan láthatod az első példányokat az utakon. A brüsszeli üzemben már elindult a gyártása, a most megrendelt példányokat pedig 2019 elején már át is adják.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon