Több mint húsz év hiányzás után tért vissza a BMW-nél a 8-as sorozat, ami mostantól ismét a luxuskupék csúcsát jelenti a márkánál, hamarosan pedig ennél jóval többre is számíthatsz ezen a számon. Mindent elmondunk, amit tudnod kell az új 8-as Coupéról.
Ha azt hallottad, hogy 8-as sorozat, akkor biztosan a kilencvenes évek ék alakú, bukólámpás, tizenkét hengeres sportautójára gondoltál. Mostanáig, a BMW ugyanis felélesztette a 8-as sorozatot, hogy ismét a legfényűzőbb túrakocsija legyen a kínálatban. A Le Mans-i versenyhétvégén leleplezett szériaváltozat nagyrészt megtartotta a látványos tanulmányautó dizájnját, mialatt letaglózó gyorsulást kínál, a luxusautókból ismerős környezetben.
Az előzetesből tudtuk, hogy jó lesz
Az egy évvel ezelőtt bemutatott tanulmányautó már jól mutatta azt, hogy mi a szándéka a BMW-nek a 8-as sorozattal, és nem az ék alakú előd feltámasztása volt az. Sokkal inkább a 6-os sorozatot emelték még magasabb szintre, hogy kiérdemelje az új sorszámot, és ezzel a BMW kínálatában a csúcsra érjen. A széles, hangsúlyos frontrész, a hosszú, nyújtott arányok és az izmos, határozott hátsó mind ismerős lehet a koncepcióautóról.
Hogy tud ennyire fantasztikusan kinézni?
A tökéletes sportkupéforma még nem minden, az új 8-ast a részletek is remekművé teszik. A széles vese alakú hűtőmaszknak például egy darabból készült a kerete, akárcsak az új X5-ön. Az igéző fényszórók pedig a BMW-nél valaha használt legkeskenyebbek, természetesen szériában LED-esek, akárcsak a hátsó lámpák, de felárért akár lézeresek is lehetnek, 600 méteres távolságba világító adaptív fénycsóvával.
Hatalmasnak látszik, és tulajdonképpen az is
4,84 méteres hosszával, 1,9 méteres szélességével és 1,34 méteres magasságával a 8-as Coupé igazi nagy túrakocsi, amit a nyújtott, 2,82 méteres tengelytávja is alátámaszt. Csak érdekességképpen tesszük hozzá, hogy az új modell hat centivel hosszabb a kilencvenes évekbeli elődnél, de öt centivel még rövidebb is, mint a legutóbbi 6-os Coupé, aminek a leváltására hivatott. Látszik, hogy a számok önmagukban még nem jelentenek semmit.
Csak a legjobb anyagokból épül fel
Nagyautókhoz illik a 8-as sorozat felépítése, hiszen a szénszálas anyagból épített vázra részben alumíniumból, magnéziumból és szénszálas anyagból készült elemek kerültek. A súlycsökkentés és a tökéletes, 50-50 százalékos súlyelosztás érdekében a gépházfedél, a tető és az ajtók alumíniumból vannak, az pedig már a megjelenéshez is hozzájárul, hogy felárért a tető, a hátsó légterelő, a diffúzor és a tükörházak is lehetnek szénszálas anyagból.
Megnyugtatóan letisztult a belső
Az atletikus külsőhöz igényesen letisztázott belső dizájn párosul, meglepő részletek nincsenek, szemet gyönyörködtetők annál inkább. Széria a teljes bőrkárpitozás, amikor az ajtóbelsőket és a műszerfalat is bőrrel vonták be, míg az új formájú váltókar és a körülötte lévő kapcsolók üvegből készültek. A négyüléses utastér mesés kényelmet ígér, a formának egyedül a csomagtér esett áldozatul, ami szabálytalan alakú és csak 420 literes, de bővíthető.
High-tech felszereltség egy lépéssel előrébb
Nem marad el a head-up display, a kijelzős okoskulcs, a gesztusvezérlés és a vezeték nélküli mobiltöltés, de a BMW ennél többet is kínál a 8-as sorozatban. Az X5 után itt is megjelenik a Live Cockpit Professional színes képernyős műszeregység teljesen új grafikájú számlapokkal, és a középkonzol 10,25 colos érintőképernyőjén is vadonatúj, lapos elrendezésű menürendszert találhatsz.
Az M850i xDrive minden álmod teljesíti
A BMW már korábban elárulta, hogy a 4,4 literes biturbó V8-assal szereli az M850i xDrive modellt, ami 530 lóerőre és 750 Nm nyomaték leadására képes, utóbbit 1800 és 4600 közti fordulatszámon. A széria nyolcfokozatú automatával és az összkerékhajtással ez egyszerűen mindenre elég, de arra biztosan, hogy 3,7 másodperc alatt gyorsítson százra, és erőlködés nélkül érje el a 250 km/óránál szabályozott végsebességét.
Sportautó veszett el benne
A hatalmas erőhöz pedig megfelelő felépítés is jár a 8-as sorozatnál, amiben széria az adaptív sportfutómű és a hátsókerék-kormányzás, hogy fordulékony és stabil legyen. A sportautós viselkedésről pedig a merev karosszéria mellett a hátsó differenciálzár és a sportkipufogó is gondoskodik. Szériában 20 colos kerekek járnak a nagyobb motorhoz, és ahogyan kell, hátul szélesebbek is az abroncsok.
Nem marad el a turbódízel változat sem
A V8-as benzines nem az egyetlen kivitele az új modellnek, hiszen rögtön a 840d xDrive is bemutatkozott. Mint a kisebb típusokban, úgy itt is ez a 3 literes, soros hathengeres turbódízel legújabb változatát jelenti, 320 lóerővel és 680 Nm nyomatékkal. Nem lesz lassú a 840d sem, hiszen a legnagyobb sebessége ennek is 250 km/óra, és 4,9 másodperc alatt éri el a százat, 5,9 literes átlagfogyasztás mellett.
Szinte vezetni is tudna helyetted
Nem lenne igazi luxuskupé a 8-as sorozat, ha ne lenne tele a legmodernebb vezetéstámogatókkal, így a dugóban is araszoló adaptív tempomat, a kormányzó és sávtartó asszisztens és az önállóan parkoló rendszer is tartozéka. A felülnézeti kameraképet távolból, a mobilról is meg tudod nézni, ahogyan az ajtókat nyitni és a motort indítani is lehet okostelefonnal. Az X5 után már ez a BMW is online kapja a szoftverfrissítéseket.
Bőven lesz még újdonság a 8-asból
Még csak az első ajándék kicsomagolásánál tartunk, hiszen a 8-as Coupét később több újabb kivitel követi a BMW-nél. Már most tudjuk, hogy készül a 600 lóerő körüli M8, de a kupén kívül kabrió és négyajtós Gran Coupé is lesz belőle, aminek a koncepcióját szintén bemutatták már. Még ha nem is akarta a legendás eredetit megidézni vele a BMW, az biztos, hogy az új 8-as sorozat ugyanazt jelenti, mint régen: a legjobbat, amit a BMW-től kaphatsz.