A legnépszerűbb kategóriába erős versenyzővel érkezik a Citroën, itt a C5 Aircross

Európában is bemutatta új szabadidő-autóját a Citroën. A C5 Aircross divatos formával, tágas utastérrel, kényelmes futóművel és rengeteg extrával indul a vevőkért a manapság legkeresettebb kategóriában.

Az egyre fontosabb piacnak számító Kínában már bemutatta, ezért nem számít meglepetésnek, de most Európába is megérkezett a Citroën új szabadidő-autója, a C5 Aircross. A legnépszerűbb kategóriába érkező újdonság ugyanarra az alapra épül, mint a Peugeot 3008 és 5008, valamint az Opel Grandland X, de az alkatrészekből egészen egyedit alkottak a francia márkánál.

Már a stílusa is jellegzetesen Citroën, ami a C4 Cactus és a többi új modell után ismerős lehet. A fényszórók és a hátsó lámpák is LED-esek, megvannak rajta a praktikus Airbump elemek, és különféle színekkel lehet feldobni a külsőt. Az alapmodell is 17 colos kerekeket kap, de akár 19 colos méretet is lehet rendelni a C5-re, aminek a hasmagassága tekintélyes, 23 centiméter.

4,5 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,67 méter magas a C5 Aircross, vagyis még éppen elég kompakt a városi használathoz, de az utastere olyan tágas, hogy családi autónak is kiváló. A hátsó sorban három egyforma ülés például 15 centis sínen eltolható, így a csomagtér alapból is 580 literes mérete 720 literig bővül, a támlák előredöntésével pedig 1630 liter lesz a raktér.

A francia márkától megszokhattad már, hogy praktikus és kényelmes autókat terveznek, és ez a C5 Aircross esetén sincs másként. Számtalan tárolóhely, ötletes apróság kapott helyet az üvegtetővel megvilágított utastérben, a C4 Cactus után itt is stílusos ajtóbehúzót és műszerfali pántot találsz. A komfortot szolgálja az ülések speciális szivacsrétege, amitől úgy érzed, mintha fotelben ülnél.

Menet közben is kényelmes a C5 Aircross, ebben is megjelenik a C4 Cactus újdonsága, a hidraulikus ütközésgátlókkal szerelt felfüggesztés. Nem olyan bonyolult, nem is olyan drága, mint a régi Citroënek hidropneumatikus rendszere, de elég hatásosan simítja ki az úthibákat. A megoldást még az 1994-es Párizs-Dakar ralin használt ZX versenyautóhoz fejlesztették ki.

Kétféle benzines és kétféle dízelmotor közül választhatsz majd. Az alap a kicsinek tűnő, 1,2 literes háromhengeres 130 lóerővel, de van egy izmosabb, 180 lóerős, 1,6 literes benzines is. A dízelek közül a kisebbik 1,5 literes, 130 lóerős, a nagyobbik, 180 lóerős kétliteres pedig már minden igényt kielégít. A kis dízelhez opció, a két nagyobb motorhoz széria a nyolcfokozatú automata váltó.

Rendesen teletömték vezetéstámogató rendszerekkel is az autót, ott a távolságtartó tempomat és a sávtartó, ezek az autópályán szinte önvezetővé teszik a Citroënt. De van még ráfutásra figyelmeztető, holttérfigyelő, táblafelismerő, önállóan parkoló rendszer és 360 fokos képet adó kamera is, hogy csak a leggyakoribbakat említsük.

Mindehhez a műszerfalon egy 12,3 colos képernyő vetíti a számlapokat, a középkonzolon pedig egy 8 colos érintőképernyőn kezelheted a navigációt, vagy az okostelefon funkcióit. A C3 után itt is megjelenik a Citroën hasznos újítása, a beépített fedélzeti kamera, ez Full HD minőségben rögzíti az úton történteket a 16 GB-os memóriára, amit wifivel a mobilodra is letölthetsz.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon