Ha jártál már gasztronómiai fesztiválon, biztosan találkoztál már a bájosan régi Citroën HY furgonnal, amit előszeretettel alakítanak át street food teherautóvá. Obendorfer Dávid, akire retró formatervei miatt figyel a világ, most elkészítette a retró változatot modern alapokon, és ezúttal gyártásba is kerül az autó.
Ha szeretsz kimozdulni otthonról, és nem ismeretlen előtted a street food, akkor biztosan kértél már valamit enni vagy inni olyan Citroën furgonból, ami éppen most töltötte be a hetvenet. A Type H vagy HY néven ismert áruszállítót 1947-ben mutatták be, és miután évtizedeken keresztül hűségesen szolgálta a francia kisiparosokat, nemrég második életet kezdett.
Bájos formájával és kompakt méreteivel ideális street food teherautó lett belőle, itthon is láthatsz belőle jó párat. De mivel a HY legutolsó példánya is 1981-ben jött ki a gyárból, a legtöbbet már megette a rozsda, és amit felújítottak, ötvenegypár lóerejével az sem a tempójáról híres, ha éppen odébb kell állni. Erre kínál megoldást egy olasz-magyar páros.
Obendorfer Dávidot azóta követjük, amióta felhívta magára a világ figyelmét a lenyűgözően profi retró autóterveivel.
A Fiat 500 és a VW Beetle példáját követve Dávid egy sor legendás típusról képzelte el, milyen lenne a modern retró kivitele, és nem csak álmodozott, hanem szabadidejében meg is tervezte azokat.
A legnagyobb figyelmet a Volkswagen T1 Revival kapta, de szerintünk a BMW CS Vintage Concept lett a legmenőbb.
Dávid most Fabrizio Caselani közreműködésével a Citroën HY modern változatát képzelte el. A hullámos lemezeivel, kerek fényszóróival és álló hűtőmaszkjával a mai furgon hűen idézi legendás elődjét, egyedül az arányai térnek el nagyban az eredetitől, de erre is van magyarázat. A retró Type H ugyanis nem marad a rajzasztalon, hanem gyártásba is kerül.
Egészen pontosan úgy tervezte meg Dávid az új modellt, hogy egy modern Citroën Jumper egyszerűen átalakítható legyen a lemezek és a lámpák kicserélésével.
Az eredeti HY bemutatásának 70-edik évfordulójára 70 darab furgont át is alakítanak az olasz FC Automobili műhelyében, nagyobb érdeklődés esetén pedig házilag átépíthető készletként is rendelhető lesz.
Dávid fantáziája persze ezúttal sem ragadt le az alapmodellnél, és ahogyan a T1 Revival esetében, úgy most is többféle kivitelben képzelte el a Citroën furgonját. A street food truck szinte kötelező kör volt, de az expedíciós kivitellel akár holnap nekivágnánk a nagyvilágnak.