Miközben a Jaguar éppen újra feltalálja önmagát, egy brit műhelyben a márka történetének egyik ikonikus típusából építenek tűzokádó szörnyeteget. Elkészült az XJS-ből született TWR Supercat első példánya.

Mindenkit meglepett a TWR, amikor idén tavasszal bemutatta a Jaguar XJS restomod változatát. A céget Tom Walkinshaw alapította, aki a Benetton vezető mérnöke volt a Formula–1-ben, de a legnagyobb sikereit a Jaguarral érte el, csapata 1988-ban és ’90-ben is megnyerte a 24 órás Le Mans-i futamot a brit márkának, és az XJ220 szupersportautó fejlesztésében is részt vett.

A TWR már annak idején is épített sportváltozatot az XJS-ből. Az eredetileg 5,3 literes V12-es motort 6 literesre, a teljesítményét 333 lóerőre növelték, ezzel a végsebessége 260 km/órára nőtt

Az 1976-ban alapított TWR-t ma már fia, Fergus viszi, és egy vadonatúj autóval álltak elő, amit a hetvenes évek derekán bemutatott Jaguar XJS-ből építettek. A gyönyörű E-Type után nem volt könnyű dolga ennek a túrakocsinak, amit a karakteres, de megosztó formája és a megbízhatatlansága sem tudott eladni.

Most azonban feltámadt a Jaguar XJS, és a Supercat láttán az állunkat keressük a padlón.
Az elegáns túrakocsit ugyanis alaposan megvadították, igazi brutális közúti gép lett belőle.

Dizájnját a hetvenes-nyolcvanas évek versenyautói ihlették, persze főleg a Jaguarok, és a szögletesre szélesített sárvédők, a hatalmas légbeömlők, az óriási diffúzor és az oldalt kivezetett kipufogó nemcsak látványos, de funkcionális elem is, az aerodinamikát a Mercedes-AMG F1-es szakembereivel fejlesztették.

Motorja eredeti is maradt, meg nem is, hiszen a korabeli 5,3 literes V12-est vették alapul,

de 5,6 literesre fúrták fel, új hengerfejjel és száraz karteres kenéssel látták el, meg persze a kompresszorral, ami az eredetileg 318 lóerős teljesítményt 650 lóerő fölé növelte, a 700 Nm nyomatékot manuális váltóval kell beosztani. Azt nem tudni, hogyan megy, de a 1,5 tonnás tömegéből ítélve brutális lehet.

Májusban még csak 3D képeken tudták megmutatni, mostanra elkészült az első prototípus, az első megrendelők pedig jövő nyáron vehetik át a sajátjukat.

A TWR csapatának Le Mans-i győzelme emlékére csak 88 példányt készítenek belőle,

és 270 ezer fontba, több mint 130 millió forintba kerül csak mga az építés, a donorautót még ezen felül kell megvenni.

Szériafelszerelés az adaptív futómű és az eredeti XJS műszereit idéző digitális műszerfal, és mindezt még lehet fokozni, mert opcióként rendelhető kerámiafék, és az autó orrát megemelő rendszer, ami fekvőrendőröknél lehet hasznos. De ez még nem minden, a Supercat után a TWR további új modelleket tervezget, és nem feltétlen Jaguar-alapokon.

Ez is érdekelhet:

Jaguar még nem volt olyan brutális, mint a Supercat

Az XJS-ből építették meg ezt a V12-es, kézi váltós, hátsókerék-meghajtású vadállatot. Betörnéd?

Nem mai darab ez a V12-es Jaguar, de nagyon vágyunk rá

26 éves, mégis simán megfutja a 300 km/órát.

A Bertone így képzelte el a legendás Jaguar E-Type utódját

Nem véletlenül ismerős valahonnan a Pirana formája.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés