Mintha csak a múltból feltámadt pályaversenyautó volna, amit rendesen kigyúrtak, olyan a Jaguar XJS alapjára épített Supercat, amit a Jaguarok versenysport-sikereinek kovácsa, a TWR új műhelyében építenek meg.
Nem volt könnyű dolga a hetvenes évek derekán bemutatott Jaguar XJS-nek, hiszen a világ leggyönyörűbb autójának tartott E-Type után kellett felvennie a fonalat. A kor szellemében készült dizájnja sok kritikát kapott, és hogy ezt tetézzék, a megbízhatósága sem volt az igazi, mégis a kilencvenes évek közepéig gyártásban maradt. Ha az eredetije nem is tetszett, a most leleplezett modernizált változata, a TWR Supercat akkor is érdekelhet.
Tom Walkinshaw neve ismerősen csenghet, ha régebben is követted a Formula–1-et,
hiszen a korábbi autóversenyzőből lett a Benetton vezető mérnöke, nagy szerepe volt annak az autónak a megalkotásában, amivel Michael Schumacher első világbajnoki címét szerezte. Walkinshaw később többségi részesedést szerzett az Arrows csapatában, abban az időszakban, amikor az éppen címvédő világbajnok Damon Hillt is megszerezték, de végül nem termett nekik sok babér.
Sokkal sikeresebb volt a Tom Walkinshaw Racing kapcsolata a Jaguarral, amely a nyolcvanas évek elején kezdődött.
1984-ben megnyerték az európai túraautó-bajnokságot az XJS-sel, majd 1988-ban a 24 órás Le Mans-i futam győzelmét is behúzták a Jaguarnak, amit két évvel később megismételtek. A Jaguarral közösen alapított sportrészlegük felelt többek közt az XJ220 fejlesztéséért és gyártásáért, később az Aston Martin DB7 és a Volvo C70 is náluk készült.
2010-ben hunyt el Tom Walkinshaw, az új TWR már fia, Fergus saját vállalkozása, és elsőként
a Jaguar megosztó túrakocsiját, az XJS-t vették elő, hogy brutális közúti gépet faragjanak belőle.
A Supercat eredetije azonnal felismerhető, pedig a szénszálas anyagból készült karosszériáját alaposan kiszélesítették, és mindez Khyzyl Saleem dizájner érdeme, aki 3D-ben megálmodott tuningolt autóival többször is felkeltette már az internet népének figyelmét.
Nem aprózták el a Supercat technikáját sem, az orrába egy kompresszoros V12-es motor került,
több mint 600 lóerőre képes, és manuális váltón keresztül továbbítja ezt az elemi erőt a hátsó kerekekhez. A TWR szerint a hajtáslánc és a futómű hangolásán olyan mérnökök dolgoznak, akik sportautó-gyártóknál és Formula–1-es csapatoknál szereztek tapasztalatot, szerintük a Supercat az analóg vezetési élményt keresők autója lesz.
Sok részlete még tisztázásra vár, de az biztos, hogy kevesen engedhetik majd meg maguknak a TWR újdonságát, a Supercat ára ugyanis 270 ezer angol fontról indul, ami több mint 120 millió forintnak felel meg, de ezt még tovább lehet fokozni az egyedi kívánságok valóra váltásával. Nem lesznek sokan, csak 88 példányt építenek belőle, annak emlékére, hogy a TWR éppen ’88-ban szerezte meg első győzelmét a Le Mans-i futamon.
Ez is érdekelhet: