Pontosan az a típus tette legendává a Subarut, amit most a márka ikonikus versenyautóit építő Prodrive gondolt tovább. A P25 minden idők legtökéletesebb Imprezája lett, ennek megfelelően csillagászati összeget kérnek érte.
A kilencvenes évek álomautója a Subaru Impreza STi, természetesen kék színben, kétajtós karosszériával, éppen úgy, ahogyan a sikereket aratta a rali-világbajnokságon. Már huszonöt éve annak, hogy a típussal megszerezték az első szakaszgyőzelmet, amit később három világbajnoki cím követett, most ezekre emlékeznek egy modernizált változattal.
A Subaru raliautóit annak idején a Prodrive építette, és most tőlük kerül ki a legjobban vágyott Impreza továbbfejlesztett változata is.
Az alapokat egy limitált szériás különkiadás, a 22B adja, ami eredetileg a japán piacra készült 400 példányban, majd a nemzetközi sikere láttán még néhányat építettek belőle, ma szuperértékes ritkaságnak számít.
A Prodrive fogta ezt az Imprezát, és minden részletét tovább tökéletesítette.
A karosszériát ugyanaz a Peter Stevens dolgozta át, akinek a nevéhez az eredeti dizájn fűződik, akárcsak a McLaren F1 és a Jaguar XJR-15 formája. A P25 szélesebb és dögösebb lett az ősénél, az idomait szénszálas anyagból formázták, az utasterét bőr és Alcantara borítja.
A súlycsökkentést szolgálja a szénszálas anyagból készült ülés és a lítiumion akkumulátor is, kérésre a hátsó üléseket bukócsővel helyettesítik. A P25 tömege ezzel 1200 kilogrammra csökkent, a teljesítménye pedig tovább nőtt. Az eredeti 280 lóerős motor helyett
a Prodrive által fejlesztett 2,5 literes négyhengeres bokszer hajtja 400 lóerővel és 600 Nm-rel.
A váltója hatfokozatú szekvenciális, amihez rajtprogramot is mellékeltek,
a hidraulikus kézifék pedig leoldja a középső differenciált, ha kanyarodáshoz használnád. Az összkerékhajtás nyomatékelosztása állítható, akárcsak a lengéscsillapítás feszessége és a motorvezérlés karaktere, még a raliból ismert anti-lag rendszer működését is lehet állítani.
Minden idők legjobb Imprezája ezzel 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, és 240 km/óránál korlátozták a végsebességét. A fékek akkorák, hogy 19 colos kerekek fértek csak fel rá, a titánium és rozsdamentes acél kipufogót pedig az Akrapovic szállítja. A P25-ből csak 25 példányt épít a Prodrive, egyenként 552 ezer angol fontért, ami 255 millió forintnak felel meg.
Ez is érdekelhet: