Huszonöt év után, sztárcsapattal tért vissza az időközben Afrikából Dél-Amerikába költöző Dakar-ralira a Peugeot.

1987-től ’90-ig zsinórban nyerte az akkor még Párizs–Dakar nevű sivatagi ralit a Peugeot: a 205 T 16-tal Ari Vatanen majd Juha Kankkunen, a következő két évben pedig a 405 T 16-tal újra Vatanen győzött a már akkor a világ legnehezebb autóversenyeként emlegetett futamon.

Aztán hosszú szünet következett, negyedszázadnyi, de a Peugeot hasonló célokkal indította újra hivatalos gyári csapatát 2015-ben. A legjobbakat igazolták: Stéphane Peterhansel motoron és autóval összesen tizenegyszer nyert Dakart, Carlos Sainz kétszeres ralivilágbajnok, 2010-es Dakar-győztes, Cyril Despres pedig ötször nyerte KTM-en.

A 2008 DKR-nek nevezett autóknak persze nincs sok közük a széria 2008-ashoz, bár szintén kétkerék-hajtásúak, csak a versenyváltozatnál a hátsó kerekek kavarják a homokot. Ez elsőre furcsa lehet a legnagyobb riválisnak számító összkerékhajtású Minikkel szemben, ám a kisebb saját tömeg mellett az a szabály is kapóra jön a Peugeot-nak, hogy a kétkerekeseknek hosszabb rugóutakat és keréknyomás-szabályzó rendszert is engedélyeznek.

A 2015-ös Dakar mezőnye január 4-én rajtolt Buenos Airesből, Chilén majd Bolívián keresztül összesen mintegy 9000 kilométert tezsnek meg, és Buenos Airesben lesz a befutó is 17-én.

A nagy visszatérő Peugeot versenyzői közül addig legjobban teljesítő Sainz már nincs versenyben: pénteken egy quados porfelhőjében autózva sziklának ütközött, és bár ő és navigátora, Lucas Cruz nem sérült meg, fel kellett adniuk a futamot. Peterhansel Jean-Paul Cottret-vel az összesített tízedik helyen kezdte meg a szombatot, Depres Gilles Picard-ral pedig a 45. helyre jött fel.

(Fotó: Peugeot)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában