Nyugalom, egyelőre csak tesztfázisban van az újítás.
A Ferrari tegnap a saját, mesterségesen vizessé tett fioranói tesztpályáján tesztelte az FIA-val közösen fejlesztett, a kerekeket a korábbinál jobban, szinte teljesen egészen befedő karbon sárvédőket, amitől azt remélik, hogy megoldást kínálnak azokra az esetekre, amikor a vizessé vált pálya miatt drasztikusan csökkennek a látási viszonyok. Ilyen körülmények között a vizes pályán fellépő tapadáscsökkenés kevésbé veszélyes, mint a megfelelő láthatóság hiánya, amiért a felvert vízfüggöny okolható.
Az eredmény egészen biztosan látványos, már abból a szempontból, hogy a sárvédők igazán furcsa, sőt kifejezetten ronda megjelenést adnak az F1-es Ferrarinak. Persze nem az számít, hogy néz ki, hanem hogy biztonsági szempontból milyen hatékonyan tudja ellátni a feladatát extrém körülmények között, ám erről egyelőre még nincs információ.
Mutatjuk fotókon ezt a bizonyos sárvédőt akció közben:
A Ferrari a 2022-es és a 2024-es autóját is pályára küldte, ezeket a tesztpilótáik, Oliver Bearman és Arthur Leclerc, valamint a csapattól a szezon végén távozó Carlos Sainz Jr. végezték.
(Fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: