Így jársz a legjobban, ha autót veszel

Autót cserélnél, de elakadtál a piszkos anyagiaknál? Már a technikai részletekben is elvesztél, erre itt ez a nyomorult költségvetés? Itt a kisokos, ami segít a bajban.

A csajod belefarolt egy IFA-ba; öreg a verda, többe kerül egyben tartani, mint másikat venni; eleged van a füstölésből, elektromosra vagy hibridre váltanál – csomó nyomos ok van az autóvásárlásra, és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy egyszerűen új élményt, új ingereket, száguldást akarsz. Ideje már, nem?

Azt biztosan tudod, legalább nagyjából, milyen autót szeretnél: vagányat, strapabírót, az országutak királya lennél vele vagy cikáznál a városban. Tuti nem volt egyszerű kitalálni, milyen típus/modell kell, mekkora motor, milyen extrák, milyen színek. De az is lehet, hogy Te speciel pontosan tudtad mindezt előre… igazából mindegy,

mert most jön a feketeleves, a finanszírozás!

Első látásra elég egydimenziós probléma: mennyi pénzem van rá? Valóban, mifelénk még most is készpénzért vesz autót a zöm, a hitelt a válság óta nem szeretjük, viszont szép lassan növekszik a lízing népszerűsége.

Még mindig van, aki azt hiszi, a hitel a lízing szinonimája, de nem, az egy teljesen másféle pénzügyi termék.

A hitelnél a tulajdonodba kerül a kocsi, a bank csak kölcsönt ad hozzá (kamatra, nyilván), lízingnél viszont a pénzintézetnél marad a tulajdoni jog, te csak bérlő vagy, akinek a futamidő végén elővásárlási joga van menni az autót.

A lízing minden szempontból jobb: kisebb a bank kockázata – mert ugye nála marad a tulajdonjog –, cserébe viszont alacsonyabb a kamat, ez meg neked nyerő. Ha anyagi zűrbe kerülnél (az ördög sosem alszik), akkor egy hitelszerződésnél is visszavenné a kocsit a bank, csak sokkal macerásabban. Szóval neked nagyjából mindegy, illetve nem, mert lízingelni ugye olcsóbb.

De lízingből is többféle van, ne ragozzuk, a lényeg: lízingelni használt autót is lehet, csak nem nagyon éri meg, mert magasabbak a kamatai. Szóval ha új(abb), drágább autó kellene, főleg akkor lehet ez nyerő, mert

nem kell évekig kuporgatni az autóra, jellemzően legalább 20 százalékos önerő elég, és legfeljebb hét évre szólhat a szerződés.

A sokféle lízingen belül (még visszlízing is van, az megvolt?) az egyre jobban elterjedő operatív lízingre, közkedvelt nevén tartós bérletre térjünk ki. Ebben az esetben végig a bérbeadónál marad a tulajdonjog, mi több, számos kiadásért neki kell állnia a cechet (szerviz, cégautó adó), neked meg csak tankolnod kell, ami a csövön kifér, cserébe valamivel magasabb a bérleti díj.

Vegyünk néhány példát!

Ez a belevaló kis dög, a FIAT 500 1,2 8V Lounge négymillióról indul újonnan, operatív lízinggel viszont havi 87 ezertől megvan áfástul, és ebben benne van kismillió tétel, amit egy saját autónál is te fizetnél (illetékek, adók, biztosítások, kötelező szervizek, plusz egy garnitúra téli gumi).

Vagy itt ez a jóféle, megbízható, pakolható, strapabíró Suzuki Vitara 1.4 GL, kereken havonta egy százasért. Ehhez képest újonnan simán öt fölött van, akkor is, ha kiharcolsz érte kedvezményeket. És ebben is az égvilágon minden benne van, amit egy készpénzes vásárlás után még fizethetsz pluszban.

Ok, nézzünk egy Honda Civicet is (ötajtós, 1.0 Elegance), ami szintén csak 113 ezer havonta, míg a boltban bizony 7,3 millió. Hát minimum érdemes kétszer átszámolni, nem?

Mindhárom autónál hároméves futamidővel, 20% induló bérleti díjjal számoltunk, azaz a teljes ár simán versenyképes az új autó árával, de jóval hosszabb időre elosztva, és ez még koránt sem minden.

Nem véletlenül vettük ezeket a példákat a Duna Autótól, ott ugyanis egy helyszínen mindjárt 15 márka modellkínálatából válogathatsz, és mint a szolgáltatásokból láthatod, gyakorlatilag mindent megkapsz, sőt még az időpontokra sem kell figyelned, mert szólnak előre, ha szervizbe kell majd vinned a verdát.

És az sem mindegy, hogy az ottani tartós bérlethez kapcsolódó all-in szolgáltatással havonta egyetlen bérleti díj számlát kapsz, nem kell kismillió csekkel bűvészkedned, miközben adók, biztosítások, mind benne vannak. Ezen kívül is akadnak még előnyei az operatív bérletnek, de ezt – ahogy a saját kocsid kiválasztását is – inkább rád bízzuk, jobb önállóan felfedezni ezeket a csodákat.

Sokféle élethelyzet van, meg sokféle vásárlási lehetőség - jelenleg az operatív lízing egy nagyon jó opció, de azért ne gondold menyországnak: mindenképp hagyj komoly biztonsági tartalékot, ne akard a teljes fizetésedet autóra költeni. A lehetőségeid kitárulnak ugyan a tartós bérlettel, de nem válnak végtelenné, szóval hajrá, de okosan, ügyesen!

(Szponzorált tartalom.)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon