Az Ineos Grenadier azt az űrt hivatott betölteni, amit az új Defender már nem tud. Kompromisszummentes határvidéki túlélőjárműnek tervezték.
A klasszikus Land Rovert közös erővel ölte meg a marketing tudománya valamint az emissziós és biztonsági követelményrendszer; utcai használatra ma már nem lehet egy baltával kifaragott fémdarabot világszerte nagy példányszámban autónak eladni. Viszont a klasszikus terepjáró-formát és a masszív technikát olyan sokan meggyászolták, hogy egy brit vegyipari mágnás, Jim Ratcliffe, az Ineos vegyipari vállalat tulajdonosa úgy döntött: itt bizony nyílt egy autópiaci rés, amit be lehet tölteni.
Állítólag egy hosszú kocsmai beszélgetést követően, az ötlet születési helyéül szolgáló pub neve nyomán jött létre a Grenadier projekt: tervezzünk és építsünk egy olyan terepjárót, amilyennek az új Defendernek kellett volna lennie! És most, három évvel később a Grenadier első, zárt karosszériás változata el is készült (jövőre épül meg a pickup-kivitel a kocsiból). Az első prototípusokról a sajtó a a mai nappal kapta meg a képeket, az álcázás nélküli autók pedig jelenleg egy 1,8 millió kilométeres tesztprogramon gyűjtik a tapasztalatokat a sorozatgyártás előkészítéséhez.
A kocsi természetesen klasszikus létravázra épült, ezt a Toyotától szerzi be az Ineos. A motorok a BMW-től érkeznek: kezdetben soros hathengeres benzinessel vagy dízellel lehet majd megvenni a kocsit. Elektromos vagy plug-in változatot nem terveznek, de már folyik a fejlesztőmunka a hidrogéncellás Grenadier elkészítéséhez. A hajtásban az első, a hátsó és a középső differenciálmű is zárható, akárcsak a G-osztályos Mercedesben. A zárt Grenadier csomagterét úgy tervezték, hogy a dupla hátsó ajtó kitárásával akár egy euro-raklapot is be lehessen emelni targoncával az autóba.
A kocsi belsejét még nem mutatta meg a gyártó, de az Ineos azt ígéri, a klasszikus külső dacára odabent abszolút up-to-date konnektivitás és érintőképernyős kezelőfelületek várják majd a Grenadier utasait. A szériagyártásból származó első példányok 2022 végén kerülhetnek a vevőkhöz. Az árról egyelőre nincs adat, de a várakozások szerint valahol 75.000 dollár, 24 millió forint környékén lehet gondolkodni. Az Ineos a gyártás felfutása után évi 20-30 ezer darabos értékesítést tervez globálisan.