Együtt veszi be a pályát a két kedvenc Hondád

Mi jut eszedbe, ha azt hallod, hogy Honda? Legyen akár motorkerékpár, akár autó, ezeken a képeken biztosan megtalálod a kedvencedet. Két legendás típusnév huszonötödik születésnapját ünnepli együtt a CBR1000RR Fireblade SP és a Civic Type R.

1992-ben két nagyon fontos esemény is történt a Honda háza táján. A márkát már akkor is a sportos autókkal és motorkerékpárokkal azonosították, de a japán gyártó még tovább fokozta ezt a róla kialakított képet. Ekkor jelent meg két olyan típusjelzés a kínálatban, amitől azóta is gyorsabban ver a szíved, akár a kétkerekűek, akár a négykerekűek a kedvenceid.

25 éve jelent meg a Fireblade és a Type R.

1992-ben a Honda történelmet írt azzal, hogy bemutatta a CBR900RR-t, azt a sportmotort, ami nem elsősorban a teljesítményével, hanem a csekély tömegével és a vezethetőségével kívánt kitűnni a konkurensek közül. Az egyre nagyobb és nehezebb riválisok között igazi élménygép lett a 124 lóerős, de szárazon csak 185 kilogrammos motor, ami a Fireblade nevet kapta.

Ugyanebben az évben a Honda egy másik korszakalkotó újdonsággal is kijött. 274 lóerős V6-os középmotorjával az 1989-ben bemutatott NSX eleve mérföldkőnek számított a sportkocsik között, de 1992-ben egy még sportosabb változatot is készítettek. A hangszigetelés, a pótkerék, a rádió és a légkondicionáló elhagyásával 1230 kilogrammra csökkentették a tömegét, ez lett a Type R.

Most pedig két legújabb típusával ünnepli a Fireblade és a Type R megjelenésének huszonötödik évfordulóját a Honda. A CBR1000RR SP egyliteres négyhengeresének teljesítményét 192 lóerőre növelték, miközben a motor tömegét 195 kilogrammra mérsékelték. Sokat fejlődött a Civic Type R is, hiszen a legújabb generációja már 320 lóerős, amivel 5,7 másodperc alatt gyorsul százra.

Nézd meg Michelisz Norbi új Civic Type R-jét is:

Michelisz elmondja, miért jobb az új Civic Type R

A versenypályákon még nem váltott a Civic legújabb generációjára a Honda, de a szalonokban már az a Type R áll, ami behúzta a leggyorsabb elsőkerék-hajtású típus címét a Nürburgringen. Michelisz is átvette a sajátját, és azt mondja, ez az eddigi legjobb autója.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon