A kilencvenes évek végén így képzelték a fiatalos szabadidő-autót az oroszok. A levehető tetős, műanyag karosszériás Jump az UAZ ikonikus terepjárójára épült, de csak néhány példány készült belőle.
1972-ben került gyártásba az UAZ terepjárója, a 469-es, amit a magyar honvédségből is jól ismerhetünk. Már a kilencvenes évek végén elavultnak számított, amikor lelkes orosz mérnökök fiatalos szabadidő-autót terveztek az alapjára. A Jump névre keresztelt off-road járművet 1999-ben a moszkvai autószalonon állították ki.
Az UAZ adta tehát a masszív létravázat, a karosszériaelemek üvegszálas műanyagból készültek, a lökhárítót pedig gallytörőkre cserélték. A moszkvai szalonon kiállított példányba még a Csajkából származó V8-ast tették, de a később gyártott autóknak
a Volgákból ismert 2,3 literes, 150 lóerős négyhengeres benzinmotor hajtotta mind a négy kerekét.
A kereken négy méter hosszú Jump érdekessége volt – a dizájnján kívül – a könnyen levehető tető,
ezért a Samara fűtésével szerelve télen is használható terepjárót strandautóvá lehetett alakítani. A készítői szerint az 1,7 tonnás terepjáró 12 másodperc alatt gyorsult százra és 165 km/órás sebességet ért el, a fogyasztását 10-13 liter közé tették a korabeli mérések.
Mindössze néhány példányt szereltek össze kisipari módszerekkel, aztán véget ért a Jump pályafutása,
a készítői ugyanis nem tudtak megegyezni az UAZ időközben érkező új vezetésével. Az elkészült példányokból csak egy pár maradt fenn, az egyiket Land Cruiser alvázára építették át, és a Toyotából származó 2,9 literes dízelmotorral szerelték.
Ez is érdekelhet: