Oroszországban több mint ötven éve szinte változatlan formában készül az UAZ kisbusza, most ennek modern változatát képzelte el egy kazah dizájner.

A parancsnoki UAZ, a Hunter néven kínált 469-es mellett az uljanovszki autógyár második legismertebb terméke a kisbusz, amit annak idején a magyar honvédségnél is használtak. A 452-est 1965-ben kezdték gyártani, és a mai napig szinte változatlan formában készül, mivel rendkívül sokféle célra használható.

Az UAZ nem is iparkodik megtervezni a furgon utódját, de ez nem jelent akadályt a lelkes dizájnerek számára, hogy időről időre elképzeljék,

milyen lenne a hazájában a formája után Buhanka, azaz Cipó névre keresztelt kisbusz modern utódja.

A legutóbb egy menő lakóautót mutattunk, most pedig itt egy újabb koncepció.

A Deadlydragon néven alkotó Vladislav Luzin kazah dizájner szintén retró stílusú utódot képzelt el az UAZ kisbusza számára, ami

megtartaná a fél évszázada ismert formáját, de a lemezek alatt modern technika dolgozna.

A Volkswagen éppen most készül visszahozni a Bullit modern technikával, és miért ne tehetné ezt az UAZ is, ha lenne rá lehetősége?

A klasszikus alapforma napjainkban is remekül mutatna, és az összkerékhajtású ősmodell mintájára

az új UAZ is megemelt, off-road változatban készülne.

A belső tér már kevésbé retró, főleg a műszerfalra került táblagépszerű érintőképernyővel, de az egymással szembefordítható ülésekkel a modern utód is elég sokféle célra lenne használható.

Ez is érdekelhet:

A Jeep ellenfele lehetne az UAZ modern utódja

Szükség esetén benne lehet tölteni az éjszakát.

Nagyon menő lakóautó lenne az UAZ klasszikus kisbuszából

Persze előbb alaposan modernizálni kell.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés