Oroszországban több mint ötven éve szinte változatlan formában készül az UAZ kisbusza, most ennek modern változatát képzelte el egy kazah dizájner.
A parancsnoki UAZ, a Hunter néven kínált 469-es mellett az uljanovszki autógyár második legismertebb terméke a kisbusz, amit annak idején a magyar honvédségnél is használtak. A 452-est 1965-ben kezdték gyártani, és a mai napig szinte változatlan formában készül, mivel rendkívül sokféle célra használható.
Az UAZ nem is iparkodik megtervezni a furgon utódját, de ez nem jelent akadályt a lelkes dizájnerek számára, hogy időről időre elképzeljék,
milyen lenne a hazájában a formája után Buhanka, azaz Cipó névre keresztelt kisbusz modern utódja.
A legutóbb egy menő lakóautót mutattunk, most pedig itt egy újabb koncepció.
A Deadlydragon néven alkotó Vladislav Luzin kazah dizájner szintén retró stílusú utódot képzelt el az UAZ kisbusza számára, ami
megtartaná a fél évszázada ismert formáját, de a lemezek alatt modern technika dolgozna.
A Volkswagen éppen most készül visszahozni a Bullit modern technikával, és miért ne tehetné ezt az UAZ is, ha lenne rá lehetősége?
A klasszikus alapforma napjainkban is remekül mutatna, és az összkerékhajtású ősmodell mintájára
az új UAZ is megemelt, off-road változatban készülne.
A belső tér már kevésbé retró, főleg a műszerfalra került táblagépszerű érintőképernyővel, de az egymással szembefordítható ülésekkel a modern utód is elég sokféle célra lenne használható.
Ez is érdekelhet: