Csak 36 példány készült minden idők egyik legértékesebb autójából, a Ferrari 250 GTO pedig ismét rekordot dönthet az árával, az augusztus végén aukcióra kerülő példány a világ legdrágább nyilvánosan eladott autója lehet.

A valaha készült 36 példány közül a harmadik ez a 3413GT sorozatszámú Ferrari 250 GTO, amivel 1962-ben a márka pilótája, Phil Hill edzett a Targa Florio versenyére. A tesztautót később a Ferrari egyik legfontosabb ügyfele, Edoardo Lualdi-Gabardi vette meg, aki még abban az évben tíz versenyen indult, és abból kilencet megnyert, ezzel megszerezte az olasz GT bajnoki címet.

1963-ban máris egymás után két új tulajdonosa lett az autónak, amivel abban és a következő évben is megnyerték a Targa Florio kategóriáját, majd húsz további versenyt futott a 250 GTO baleset és lerobbanás nélkül. 1964-ben aztán Scaglietti műhelyében megkapta az újabb széria karosszériáját, de a motorja és a váltója a mai napig az eredeti, ami ritkaság a veterán versenyautók között.

3 literes V12-es motorja 300 lóerős teljesítményre képes, ami könnyedén repíti a 880 kilogrammos közúti versenyautót.

A jelenlegi tulajdonosa 2000-ben szerezte be a gyűjteményébe, és több veterán versenyen vett részt vele. Most pedig augusztus végén a Pebble Beach-en az RM Sotheby’s aukciójára kerül, és 45 millió dollárral, azaz 12,7 milliárd forintnak megfelelő összeggel minden idők legdrágább nyilvánosan eladott autója válhat belőle.

Nemrég ugyan eladtak egy másik 250 GTO-t körülbelül 70 millió dollárért, de mivel az adásvétel nem volt nyilvános, így az igazoltan legnagyobb összegért elkelt autó az a másik 250 GTO volt, amit 2014-ben szintén a Pebble Beach-en 38 millió dollárért, azaz 10,75 milliárd forintot érő összegért ütöttek le a Bonhams aukcióján.

Nézd meg mozgásban, és hallgasd is meg, hogyan szól:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Piacot akar robbantani az új Audi Q6 e-tron

További cikkeink a témában