A tavasszal elhoztuk neked a megújult Mustang első élményeit, és akkor azt mondtuk, hogy bírd ki azt a pár hónapot, amíg a szalonokba kerül, mert olyan sokat dolgozott rajta a Ford, hogy megéri várni. Most letelt az idő, és itt is vannak a minden eddiginél jobb Mustangok.
Ha mindig is odavoltál a Mustangért, akkor sem kell félned attól, hogy a Ford elrontotta volna a kedvencedet, mert idénre jobb autó és jobb sportautó is lett belőle. Persze lehet, hogy az első képek láttán a megújult fényszóró nem nyerte el a tetszésed, mert szerinted a régi dögösebb volt, de hidd el, hogy amikor először találkozol vele élőben, akkor elfelejted ezt az egész aggodalmat.
Nem kellett sokat nézegetnünk ahhoz, hogy belássuk, így sokkal csibészesebben néz ki a Mustang.
Főleg azért, mert az új modellben már LED-es a fényszóró és a hátsó lámpa is, amivel nemcsak dögösebb, de a fényereje is lényegesen jobb. A karosszéria bevált alapformája egyébként megmaradt, ha csak a tetejét látod, akkor is megmondod róla, hogy a Ford izomautójáról van szó. Úgy domborodik a hátsó kerékíve, ahogyan csak egy Mustangnak tud, ebben nincs hiba.
Ha még úgy tudod, hogy az amerikai autók belső tere gyengébb minőségű, akkor ideje beülnöd egybe, és miért ne kezdenéd rögtön a Mustanggal? A Fordnál sokat dolgoztak azon, hogy az idei modellben még jobb legyen a minőségérzet, több puha borítás került az utastérbe, valódi alumínium betétekkel, Alcantara vagy bőr kárpitokkal.
Ha ránk hallgatsz, akkor Recaro üléseket kérsz, mert ezek a kagylók nemcsak látványosabbak, hanem elképesztően fognak is. De ekkor le kell mondanod az ülésfűtésről, úgyhogy ha számít a kényelem, akár szellőztetett üléseket és fűthető kormánykereket is kérhetsz a Mustangodba. A prémium hangú hifiről nem is beszélve.
Az, hogy a Mustang egy nagy múltú sportkocsi, még nem jelenti azt, hogy ne lehetne modern műszerfala. A középkonzol 8 colos érintőképernyője már nem újdonság, eddig is kérhetted hozzá, minden új Fordban ez van. A navigációt külön kell megvenni, de minek, ha Apple CarPlay és Android Auto segítségével az okostelefonról is navigálhatsz vele.
Újdonságként ott van a 12 colos színes képernyős műszeregység, amibe rendesen fektettek munkaórát, mert nem csak a hagyományos számlapokat mutatja neked. Ha módot váltasz, akkor akár retró skálával, vagy versenyautós stílusban is nézheted a sebességet és a fordulatot, ízlésed szerint állíthatod be a színét, és itt mutatja a rajtautomata és a gumimelegítő funkciókat is.
Ideje megnyomni a startgombot, aminek a fénye egy musztáng szívverésének üzemére percenként harmincat pulzál.
Nem is árt, ha nyugodtan vágsz bele a kalandokba, mert a Mustangban több erő van, mint eddig. A Balaton-felvidéki túrára egy új sárga színű, automata váltós V8-ast vittünk el, aminek a teljesítménye 432-ről 450 lóerőre nőtt, 249 km/óra a végsebessége és 4,3 másodperc alatt gyorsul százra. Ha kézi váltóval kéred, mert még azt is lehet, akkor is csak három tizeddel több idő kell hozzá.
Nem butaság automatával kérni egy Mustangot, egyrészt így még kényelmesebb, még amerikásabb, másrészt a váltó is vadonatúj. 10, azaz tíz fokozat közül váltogat, és ez már szinte sok a jóból. Az M7-esen vágtunk neki a távnak, ahol békésen falta a kilométereket tízedikben, majd
amikor lepadlóztuk, simán visszavágta hármasba, ahol aztán elkezdődött a vágta, és ebben a Mustang még mindig nagyon ott van.
Úgy gyorsul, ahogyan semmi más ebben a 12-15 milliós árkategóriában, és ezt olyan robaj kíséri, amitől a sokadik alkalomra is kiráz a hideg. A kipufogó hangzását állíthatod is a kormánykeréken lévő musztángos gombbal előhívható menüben, a motor, a váltó, a futómű és a kormány sportosságát pedig a középen lévő billenőkapcsolóval.
A Balaton-felvidéki országutak fekszenek a Mustangnak, a hosszú egyenesek és a nyújtott kanyarok azok, ahol otthon érzi magát, nem a szűk szerpentinek.
Nagy, kényelmes túrakocsi, amiben ott a rengeteg erő, és ha ki akarod belőle hozni a legtöbbet, akkor mágnesesen állítható futóművel és persze hátsókerék-hajtással mindenben a segítségedre lesz.
A visszaútra a kínálat másik vége, az Ecoboost motoros kabrió jutott, de ha a V8-as kupét tartod az igazi Mustangnak, akkor se tartsd túl messze a radarodtól. Például hiába lett a 2,3 literes, négyhengeres motorja csak 290 lóerős, ha csaknem olyan gyors vele, mint a V8-assal. Elég, ha annyit mondunk, hogy 5,5 másodpercen belül gyorsul nulláról százra ezzel a motorral is.
Persze, kabrióként nem olyan masszív, és nehezebb is a Mustang, de ha jobban bejön a kényelmes utazás, mint a tempós csapatás, akkor megérdemel egy próbát, mert ebből sokkal vagányabban lehet kikönyökölni. A kisebb motort nálunk alig veszik, de olyan országokban van értelme, ahol magas adókkal büntetik a sokhengeres motorok adta élvezeteket.
Sokat változott tehát a Mustang, mégis ugyanaz maradt. A motorja, a váltója, a futóműve, a kipufogója, a műszeregysége is megújult, de közben megmaradt ugyanannak a legendának, amire minden autórajongó vágyik, hogy legalább egyszer meghajthassa, vagy minden nap a garázsába állítsa. Mostantól erre még több jó okot tudunk felsorolni.