Ha azt mondják, itt az új Ford Ranger, gyere és próbáld ki, nyilván kapva kapsz az alkalmon, hogy kibúvót találj. De ha az a feladat, hogy tucatnyi társaddal eldugott GPS-koordinákat lelj fel, amihez kapsz egy Ford Rangert, máris sokkal vonzóbb a dolog.
Annyi volt a feladat, hogy az M0-s, M3-as és M2-es autópályák által behatárolt területen vaktérkép segítségével kellett közel száz pontot felkeresni, és az itinerben feltett kérdésekre válaszolni. Ez a húsz négyzetkilométernyi terület nem tűnik nagynak, és a feladat sem olyan bonyolult, mint hangzik, mégis egész napos kikapcsolódás lett belőle, ami közben a Ford Ranger vált a legjobb társunkká. És mondani sem kell, a Player–Autó és stílus közös csapata nyerte a versenyt aznap. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük rögtön azzal, mi is a Ford Ranger.
A Fordos hagyományok tiszteletben tartásával újult meg a Ranger
Nemrég kaptunk egy közleményt arról, hogy történelmének legsikeresebb pénzügyi negyedévét zárta a Ford. Rutinos mozdulattal küldjük a levélszemétbe a hasonló pr-közleményeket, de ezen fennakadt a szemünk. A válság kirobbanásakor a Ford nagy szarban volt. Kénytelen volt eladni prémiummárkáit (Volvo, Land Rover, Jaguar), csak hogy ne kelljen lehúznia a rolót. Aztán bátran, okosan újabb és újabb termékek fejlesztésébe kezdtek. Az új Ford Ranger ügyesen lépked a Mustangok és GT-k taposta úton. Mélységes tisztelet a mérnökök előtt, hogy a Ford Mustang jellegzetes vonásait a Rangerre is sikerült ráakasztani: egész pofás pickupot faragtak Európa legnépszerűbb munkagépéből.
Egy Ford Rangerben örömmel töltesz el egy teljes napot. Nekem sikerült, igaz, a legerősebb és legjobban felszerelt Wildtrak belül akár Mondeónak is tűnhet, a kezelőszervek, az érintőképernyős fedélzeti rendszer ismerősként köszön rád, és te is köszönhetsz neki: hangvezérléssel is működik. Elég pazar látvány a bőrrel bevont műszerfal, és a narancssárga fényezéshez passzoló varrás a kormányon és a bőrüléseken. Olyan ez, mintha a munkahelyedre betolhatnád a kedvenc tévénéző fotelod, és kezedbe nyomnának egy hideg sört. Egyből gördülékenyebben menne a munka.
- 2,2 dízel 130 vagy 160 LE
- 3,2 dízel 200 LE és 470 Nm nyomaték
- Alapár: 6 415 000 Ft + áfa (2,2 dízel kézi váltóval)
Kétféleképpen tudom elképzelni a Ranger-használókat. Az egyiknek van egy bazinagy hajója, amihez kell a 200 lóerő és a 3,2 tonnás vontatható össztömeg. Nekik ez a komfortos csomagolású Ranger nagyon fog tetszeni. Arra kell csak berendezkedni, hogy hajó nélkül, 140-150-nél a hátsó üléssorban már van némi feszengés és zúgolódás, mert terheletlenül kényelmetlenül pattog az autó hátulja.
Aztán ott vannak a vadászok, erdészek, és hobbi erdőjárók, akiknek nem fontos a zárható plató és a 18-as könnyűfém felni. Ők annak örülnek, hogy van kapcsolható összkerékhajtás és felező. Ezzel a Ranger gyakorlatilag bárhol elmegy. Most már mi is tudjuk. És simán tudunk fitneszlabdával gólt lőni, vagy harminc gumit leesés nélkül erdei ösvényen átszállítani.