Kocsmázás, fura kaják, gyönyörű autók és lányok, avagy genfi kalandunk képekben

Kiruccanásunk négynapos volt a Genfi autószalonra, de kétheti élménnyel telepakolva gurultunk haza a szexi kék 330 XD-vel.

Mondjuk az eleve elég erős alap a jó sztorikhoz és képekhez, ha egyrészt autóval, másrészt három playeres pasival indulsz neki az 1300 km-re fekvő városba.

rettenetesen úton voltunk Genfbe, autószalonozni #player

Tizenkét óra csak az út, csak oda, az ember könnyen befárad a volán mögött. Alszik, vezet.

alszik. vezet. #playerhu #genf

Útközben kiderült, hogy Svájc függetlensége a kajája miatt egészen biztosan nincs veszélyben. A kizárólag franciául beszélő felszolgáló francia étlappal kedveskedett, így belenyúltunk egy sonkás-tejszínes makaróniba, amibe krumplikockákat rejtettek, és adtak mellé almaszószt. A.l.m.a.s.z.ó.s.z.t.

jut eszünkbe: mivel csak franciául beszéltek a kajáldában Svájcban, belefutottunk egy krumplis-sonkás tésztába, melyhez almaszószt adtak. #wat #playerhu #svájc

A megérkezést és a sukár BMW-t meg kellett örökíteni, az utána készült kellemetlenül magyar szelfiket nem mutatjuk.

szevasz, Genf. #playerhu #autószalon #bmw

Mondjuk azt sem, hogy a leparkolás után 4 perccel már jött hozzánk egy svájci(!) kunyerálni(!!).

Az első utunk a szállásunk alatti kocsmába vezetett, ami ott masszív késdobálónak számíthat, egy jóféle csepeli itatóra hajazott, szóval amolyan zsilipelés volt ez Svájchoz. Aztán rövid idő alatt kiderült, hogy bombajó a hangulat, mindenki kedves, és olyan 90-es évek diszkózene repertoárja volt a csaposnak, hogy könnybe lábadt a szemünk.

szerencsére Genfben is otthon érezzük magunkat. #playerhu

És van ilyen sörük:

sör. #playerhu

Na és akkor, amiért mentünk:

i8 #bmw #playerhu

Instagram photo by Player.hu * Mar 1, 2016 at 9:13am UTC

#peugeot #future

Ja igen, ne legyünk igazságtalanok, kaptunk baromi menő és finom kaját is, igaz, ezért a Peugeot-nak jár a pacsi.

kösz, #peugeot

#nimrod #playerhu #geneve

#opel #future

Na meg értük:

Instagram photo by Player.hu * Mar 1, 2016 at 9:14am UTC

és igen, ma még dögösebb új kedvencünk. #playerhu #player #genève

szép piros autót is mutatunk. #playerhu

Volt, akit kevésbé hozott lázba a szalon.

fárasztó ez, na. #playerhu

Mi kicsit átnéztünk a franciákhoz is.

Átugrottunk Franciaországba vacsorázni, csak a hangulat kedvéért. #playerhu

Aztán hazafelé mösziő tél ránk rúgta az ajtót.

Finoman jelezte a természet, hogy Svájcban járunk. #playerhu

De mint láthattátok, hazaértünk, hiszen már megmutattuk a show legjobb csajait is.

És itt van az összes Insta-fotónk, kövess minket!

Repülőgépmotoroktól motorkerékpárokon át jutott el a BMW az autógyártásig. Már a második világháború előtt is készítettek kiemelkedő sportkocsit, de ’45 után csak nagyon nehezen, és csak sportosnak korántsem nevezhető típusok segítségével tudták elkerülni, hogy a BMW a Mercedes tulajdonába kerüljön, és független gyártóként alakíthassa ki a ma ismert imidzsét.

A BMW alapvetően sportos. Az elmúlt évtizedekben voltak persze alulmotorizált alapmodellek, és például egy 5-ös Gran Turismo sem lesz soha sportkocsi, de ezeket leszámítva az 1-es, korábban a 3-as sorozattól kezdve majd mindegyik BMW dinamikus és kifejezetten élvezetes. Nem beszélve azokról a legendákról, amelyek a fiúszobák falán és a versenypályán is kiemelt helyet kaptak. A gyári kommunikáció, a „vezetés élménye” pedig csak fokozza a dinamikus arculatot. Hát, nem volt ez mindig így.

Dixi, az első BMW

A Bayerische Motoren Werke eredetileg két repülőgépmotor-gyártóból állt össze, 1923-ban készítették el első motorkerékpárjukat, az első BMW autó születési ideje 1929. Messze nem saját konstrukció volt: egyszerűen megvették az eisenachi Fahrzeugfabrik Eisenach AG-t, amely az Austin Sevent is gyártotta licenc alapján. A 750 köbcentis négyhengeres BMW Dixi 15 lóereje 75 km/h sebességre gyorsította a kisautót, amelyen – az emblémát leszámítva – a későbbi márkajellegzetességeknek még nyoma sincs. Régen volt, persze, de a DA típusjelű (Deutsche Ausführung – német változat) Austin-klón a maga idejében is kicsi és olcsó kocsinak számított. Készült belőle roadster is, csak azt picit másképp hívták: Wartburgnak.

501-es, a lomha angyal

A 328-assal a BMW már a második világháború előtt a sportkocsigyártók közé emelte magát, de ’45 után nehéz helyzetbe került: müncheni bázisa a szövetséges bombázók célpontja volt, akik alapos munkát végeztek, az autógyártó eisenachi részleg pedig a keleti blokkhoz tartozott, ahol a háború előtti típusokat gyártották tovább nem túl fantáziadús EMW néven. Münchenben korábban nem készítettek autót, ezért időbe telt az autógyártás beindítása (motorkerékpárokat ’48-tól ismét csináltak).

Új konstrukcióra még nem gondolhattak, a háború előtti 326-ost karosszálták újra, így született meg az 501-es, közismert nevén a Barokk angyal. Harmonikus modell volt: külseje a sportosság legkisebb jelét sem mutatta, orrába pedig 65 lóerős motort szereltek. (Két évvel később, 1954-ben az 502-es V8-as 100 lóerőse javított a helyzeten, az már 160-at ment 130 helyett. Az 502-est a hatvanas évek elején váltó 3200-asra pedig végképp nem lehetett panasz: szintén V8-as, de 160 lóerős motort kapott, ezzel 190-re nőtt a végsebessége.)

Isetta, az olasz törpe

A nagyobb motorokkal luxusautónak már megfelelt a Barokk angyal, de minden eladott darabon bukott a cég, amely ezenkívül csak motorkerékpárokat árult, ami persze nem kompenzálta a veszteséget. A kettő közötti piaci űr kitöltésére gyors megoldást hozott az olasz Iso kétüléses buborékjának licence: belerakták a BMW R27-es motorkerékpárjának 250-es egyhengeresét, és már kész is volt a BMW Isetta. Később 300-as blokkot kapott, így már 13 lóerős lett.

600-as, a majdnem autó

Ritka bájos jármű az Isetta, de autónak azért nehezen nevezhető. Ezen segített valamelyest a két apró üléssel megtoldott változata, a szintén motorkerékpár-motoros 600-as. Az ötvenes évek végére azért ez már kevés volt a népnek és a cég pénzügyi stabilitásához is. Úgy tűnt, a BMW a Daimler–Benzé lesz.

700-as, a megmentő

Abban, hogy a BMW a csőd széléről, pontosabban a felvásárlás elől megmenekült, nagy szerepe volt a csak kétajtós, de az Isetta–600-asnál jóval autószerűbb 700-as típusnak. Formáját az olasz Giovanni Michelotti tervezte, de az alapot a 600-as adta, a farába is a 600-asban szolgáló R67-es BMW motor módosított változata került 30 lóerős teljesítménnyel. A kiskocsi sikere és a Quandt család részvényvásárlása megteremtette azt az alapot, amely ahhoz kellett, hogy elkészüljön az annyira hiányzó középkategóriás típus, a Neue Klasse 1500-as, majd az 1800-as, 2000-es, aztán a 02-es sorozat és a többi típus, amely alapján ma azt mondjuk, hogy a BMW sportos kocsikat gyárt.

A 02-es BMW-legenda előtt tiszteleg a 2002 Hommage koncepció

Player Autószalon

Mint a világon minden, a vontatás talán egyszerűnek tűnő művelete is igényel legalább némi szaktudást. Összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat.

1. Mérjük fel, elegendő erővel rendelkezik-e járművünk a vontatandó tárgy megfelelő mozgatásához!

2. Ha kellően erős, akkor is vigyázzunk, nehogy túlterheljük!

3. Az egyik legfontosabb tétel: a helyes vontatási pont kiválasztása.

4. Vigyázzunk, csak egy próbálkozásunk van!

5. Nem minden olyan elpusztíthatatlan, mint hinnénk!

6. Nem biztos, hogy sikerült, ha már azt hisszük!