Már egy éve annak, hogy megmutatta a Jaguar, mivel készül felforgatni azt a kategóriát, amelyet jelenleg még a Tesla ural. Az I-Pace mindjárt készen van, az elektromos hajtású crossover utolsó prototípusát a kaliforniai parti utakon tesztelik.
Nem elégedett meg annyival a Jaguar, hogy az F-Pace és az egy mérettel kisebb E-Pace révén belépett a szabadidő-terepjárók közé, hiszen nem sokkal utána olyan modellel jön ki, amivel a tisztán elektromos hajtású crossoverek között is megvetheti a lábát. Az egy évvel ezelőtt bemutatott I-Pace Concept futurisztikusnak tűnt, pedig már elég közel állt a sorozatgyártáshoz.
2018. márciusban pedig már a gyártásba kerülő változatot mutatja meg a Jaguar, és a csaknem kész prototípusokat a gyári tesztpályák mellett a közúton is tesztelik. Több mint 200 prototípust építettek, amelyek összesen 2,8 millió kilométert tettek meg, és 11 ezer órányi fékpadi mérés is a program része volt. A legizgalmasabb azonban az volt, amikor közútra ment az I-Pace.
A prototípust erősen maszkolták, ugyanakkor rá is írták, hogy a Jaguar elektromos autójáról van szó, így már a bevezetése előtt reklámot csinál magának a típus. Hol máshol vihették volna ki az utakra, mint Kaliforniában, ahol jelenleg a Tesla az elektromos autók királya, és az itteni vevők érdeklődésére számítanak a leginkább.
A Jaguar ígérete szerint az I-Pace végleges változata is legalább 400 lóerős lesz, amihez 90 kilowattórás akkumulátor társul, ezzel a szabvány szerint 500 kilométert lehet megtenni egy feltöltéssel. Most pedig a valós hatótávot is kipróbálták a Pacific Coast Highway csodás panorámájú parti útján, ahol 360 kilométert autóztak töltés nélkül.