Beváltotta ígéretét, és sorozatgyártásig fejlesztette GT tanulmányautóját a Kia. A szériamodell a Stinger nevet kapta, és fantasztikusan néz ki, kupészerű ötajtós karosszériáját ráadásul ikerturbós V6-os motor is mozgathatja.
Már öt éve annak, hogy a Kia egy nagyszerű formájú sportos túrakocsi tanulmányát tette le az asztalra. A GT Concept elképesztően jól nézett ki, de akkor még kevesen fogadtak volna rá, hogy ebben a formában meg is valósul.
De a Kia ígéretet tett rá, most pedig itt a Stinger, ami szinte teljes egészében valóra váltotta a korábbi tanulmányautó vonalvezetését. 4,83 méter hosszú, és ha jól megnézed, akkor a frontrész, a tetővonal és a különleges hátsó lámpák is ismerősek lehetnek a tanulmányautóról.
Hogy el tudd helyezni, a Stinger egy felső-középkategóriás sportos limuzin, nagyjából olyan, mint egy Audi A5 Sportback vagy egy BMW 4-es Gran Coupé. Ehhez a kettőhöz hasonlóan praktikus ötajtós, a csomagteret pedig elektromosan nyitható ajtón lehet pakolni.
De nem is ez a lényeg, hanem ahogyan megy. A Kiánál nem bízták a véletlenre, és leigazolták azt az Albert Biermannt, akinek a BMW-nél a 431 lóerős M4 Coupé volt a legutóbbi munkája, és amikor a Kiához érkezett, a Stinger tökéletesítését bízták rá.
Nem alibiztek a Kiánál, hanem rendes sportlimuzint csináltak: hosszmotorral, hátsókerék-hajtással, önzáró differenciálművel és izmos turbós motorokkal. Az alapmodell kétliteres, négyhengeres, 255 lóerős, míg a 3,3 literes V6-os már 365 lóerőre és 510 Nm leadására képes.
Sokat elmond a Stinger képességeiről, hogy a vezethetőségét a Nürburgringen tökéletesítették. Széria a nyolcfokozatú automata váltó, és opció az összkerékhajtás, a csúcsmodell pedig az ígéretek szerint 5,1 másodperc alatt lesz százon és 269 km/óra lesz a végsebessége.
De csúcsmodellnek is nagyszerű az új Kia. Amíg az Optima inkább a Mondeo és az Insignia babérjait tépázta meg, addig a Stinger egyértelműen az Audi és BMW vevőire pályázik. A fedélzeten minden lesz, amit csak kívánhatsz: adaptív tempomat, head-up display, vezeték nélküli mobiltöltés és 15 hangszórós, 720 wattos Harman Kardon hifi is.
Detroitban az autószalonon leplezte le új álomautóját a Kia, és igen, mostantól a koreai márkának is van olyan típusa, amire nagyon vágyunk. Már csak néhány hónapot kell rá várni, az ígéretek szerint 2017 utolsó negyedévében hozzánk is megérkezik.