Nem gondolnád, honnan jön ez a dögös sportlimuzin

Beváltotta ígéretét, és sorozatgyártásig fejlesztette GT tanulmányautóját a Kia. A szériamodell a Stinger nevet kapta, és fantasztikusan néz ki, kupészerű ötajtós karosszériáját ráadásul ikerturbós V6-os motor is mozgathatja.

Már öt éve annak, hogy a Kia egy nagyszerű formájú sportos túrakocsi tanulmányát tette le az asztalra. A GT Concept elképesztően jól nézett ki, de akkor még kevesen fogadtak volna rá, hogy ebben a formában meg is valósul.

De a Kia ígéretet tett rá, most pedig itt a Stinger, ami szinte teljes egészében valóra váltotta a korábbi tanulmányautó vonalvezetését. 4,83 méter hosszú, és ha jól megnézed, akkor a frontrész, a tetővonal és a különleges hátsó lámpák is ismerősek lehetnek a tanulmányautóról.

Hogy el tudd helyezni, a Stinger egy felső-középkategóriás sportos limuzin, nagyjából olyan, mint egy Audi A5 Sportback vagy egy BMW 4-es Gran Coupé. Ehhez a kettőhöz hasonlóan praktikus ötajtós, a csomagteret pedig elektromosan nyitható ajtón lehet pakolni.

De nem is ez a lényeg, hanem ahogyan megy. A Kiánál nem bízták a véletlenre, és leigazolták azt az Albert Biermannt, akinek a BMW-nél a 431 lóerős M4 Coupé volt a legutóbbi munkája, és amikor a Kiához érkezett, a Stinger tökéletesítését bízták rá.

Nem alibiztek a Kiánál, hanem rendes sportlimuzint csináltak: hosszmotorral, hátsókerék-hajtással, önzáró differenciálművel és izmos turbós motorokkal. Az alapmodell kétliteres, négyhengeres, 255 lóerős, míg a 3,3 literes V6-os már 365 lóerőre és 510 Nm leadására képes.

Sokat elmond a Stinger képességeiről, hogy a vezethetőségét a Nürburgringen tökéletesítették. Széria a nyolcfokozatú automata váltó, és opció az összkerékhajtás, a csúcsmodell pedig az ígéretek szerint 5,1 másodperc alatt lesz százon és 269 km/óra lesz a végsebessége.

De csúcsmodellnek is nagyszerű az új Kia. Amíg az Optima inkább a Mondeo és az Insignia babérjait tépázta meg, addig a Stinger egyértelműen az Audi és BMW vevőire pályázik. A fedélzeten minden lesz, amit csak kívánhatsz: adaptív tempomat, head-up display, vezeték nélküli mobiltöltés és 15 hangszórós, 720 wattos Harman Kardon hifi is.

Detroitban az autószalonon leplezte le új álomautóját a Kia, és igen, mostantól a koreai márkának is van olyan típusa, amire nagyon vágyunk. Már csak néhány hónapot kell rá várni, az ígéretek szerint 2017 utolsó negyedévében hozzánk is megérkezik.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon