Most először már a Range Rovernek is van konnektorról tölthető hibrid terepjárója. A Sport legújabb változata nemcsak a Velar menő érintőképernyőit örökölte meg, hanem egy plug-in hibrid és egy még izmosabb sportváltozat is érkezett hozzá.
Zöld rendszámot azok az autók kaphatnak nálunk, amelyek tisztán elektromos hajtásúak, vagy olyan konnektorról tölthető hibridek, amelyek egy jól észlelhető távot el tudnak menni tisztán villanymotorral. Közöttük pedig egyre több a méretes szabadidő-terepjáró, így az Audi Q7, a Mercedes-Benz GLE, a Porsche Cayenne és a Volvo XC90 után most a Range Rover Sport is megkaphatja a zöld rendszámot.
A technikája a Volvóéhoz hasonlít a leginkább, hiszen itt is kétliteres, négyhengeres benzinmotor és a hajtásba középre épített villanymotor forgatja a kerekeket. De a turbós benzines már önmagában is 300 lóerős, és akkor ott a 116 lóerős elektromotor, ami összesen kiadja a 404 lóerős kombinált teljesítményt és a 640 Nm nyomatékot. Az eredmény: 6,7 másodperc alatt megvan a száz.
Jókora autóhoz nagy akkumulátor kell, a Range Roveré ezért 13,1 kilowattórás, amivel egy feltöltéssel 51 kilométert képes megtenni tisztán elektromosan. Az újratöltéshez az otthoni konnektorról egy egész este, 7 és fél óra kell, de aki külön töltődobozt vesz a garázsba, akár két és háromnegyed óra alatt is letudhatja a dolgot. A kábelt a Land Rover embléma alatti nyílásba kell dugni.
Más téren is menőbb lett a Range Rover Sport, hiszen megkapta azt a belső teret, amitől olyan izgalmas a kisebb Velar is. A műszeregységet színes képernyő helyettesíti, kibillenthető érintőképernyő mutatja a térképet, minden mást pedig az alatta lévő érintőkijelzőn lehet kezelni. 14-féle helyen töltheted a mobilt, laptopot, az üvegtető árnyékolóját pedig kézlegyintéssel nyithatod ki.
Ha nem jön be a hibrid, akkor is van mit mutatnia a Range Rovernek. A Sport új csúcsmodellje még izmosabb lett, pedig 550 lóerővel eddig sem volt gyenge a kompresszoros 5 literes V8-as. De mostantól már 575 lóerőre és 700 Nm nyomaték leadására képes, amivel 4,5 másodperc alatt sprintelhet százra ez a méretes terepjáró.