Ha a McLaren F1 az egyik álomautód, akkor ezt a példányt meg kell nézned, és ne törődj azzal sem, hogy sárga, mint a pitypang. Olyan új, hogy még csak a gyárban mentek vele, rajta van a fólia, és a hozzá adott alkatrészeket sem csomagolták ki.
Kérdés nélkül az autótörténelem egyik legfontosabb típusa a McLaren F1. A kilencvenes évek vágyott szuperautója a 6,1 literes, 627 lóerős V12-es BMW-motorjával 3,2 másodperc alatt gyorsul százra, és ami fontosabb, 391 km/órás végsebességével sokáig tartotta a leggyorsabb szériagyártású sportautó rekordját. Már ezzel is felkeltené a figyelmed ez a példány, pedig az állapota sem mindennapi.
Keveset futott, de mennyire keveset?
1997-ben készült, de gyakorlatilag új ez a húszéves McLaren F1, hiszen az utasterének nagy részét még ki sem csomagolták, és eddig csak a gyárban mentek vele, a 239 kilométer is a tesztelés során került bele. Mondanunk sem kell, hogy a szerszámkészlete is megvan, benne az aranyozott titánium csavarkulcsokkal.
Mi ez a sok holmi hozzá?
Jár hozzá egy komplett szerszámos kocsi, egy GTR kormánykerék, egy LM kipufogórendszer és a méretre szabott táskakészlet is, és még ezeket sem bontották ki. Sőt, egy limitált szériás TAG Heuer óra is, ami még nem volt senkinek sem a csuklóján. Gordon Murray aláírása ott díszeleg a Dandelion, azaz gyermekláncfű-színű karosszérián.
Mennyi pénzzel készüljek?
Képzelheted, mennyit ér egy ilyen McLaren F1, és valóban csak elképzelni lehet, mert csupán komoly érdeklődőnek árulják el. Mindenesetre a valaha készült 106 példány egy része már megsemmisült, vagy gyűjtemények mélyén pihen, ezért nemrég egy 15 ezer kilométert futott darabért is 15,62 millió dollárt, azaz négymilliárd forintot adtak.