Ha a McLaren F1 az egyik álomautód, akkor ezt a példányt meg kell nézned, és ne törődj azzal sem, hogy sárga, mint a pitypang. Olyan új, hogy még csak a gyárban mentek vele, rajta van a fólia, és a hozzá adott alkatrészeket sem csomagolták ki.

Kérdés nélkül az autótörténelem egyik legfontosabb típusa a McLaren F1. A kilencvenes évek vágyott szuperautója a 6,1 literes, 627 lóerős V12-es BMW-motorjával 3,2 másodperc alatt gyorsul százra, és ami fontosabb, 391 km/órás végsebességével sokáig tartotta a leggyorsabb szériagyártású sportautó rekordját. Már ezzel is felkeltené a figyelmed ez a példány, pedig az állapota sem mindennapi.

Keveset futott, de mennyire keveset?

1997-ben készült, de gyakorlatilag új ez a húszéves McLaren F1, hiszen az utasterének nagy részét még ki sem csomagolták, és eddig csak a gyárban mentek vele, a 239 kilométer is a tesztelés során került bele. Mondanunk sem kell, hogy a szerszámkészlete is megvan, benne az aranyozott titánium csavarkulcsokkal.

Mi ez a sok holmi hozzá?

Jár hozzá egy komplett szerszámos kocsi, egy GTR kormánykerék, egy LM kipufogórendszer és a méretre szabott táskakészlet is, és még ezeket sem bontották ki. Sőt, egy limitált szériás TAG Heuer óra is, ami még nem volt senkinek sem a csuklóján. Gordon Murray aláírása ott díszeleg a Dandelion, azaz gyermekláncfű-színű karosszérián.

Mennyi pénzzel készüljek?

Képzelheted, mennyit ér egy ilyen McLaren F1, és valóban csak elképzelni lehet, mert csupán komoly érdeklődőnek árulják el. Mindenesetre a valaha készült 106 példány egy része már megsemmisült, vagy gyűjtemények mélyén pihen, ezért nemrég egy 15 ezer kilométert futott darabért is 15,62 millió dollárt, azaz négymilliárd forintot adtak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában