Az előzetes képek után teljes egészében is leleplezte új szabadidő-terepjáróját a Range Rover. A Velar az Evoque és a Sport közötti rést tölti ki a márka kínálatában, és azokhoz képest elég harmonikus formát kapott.
Újabb taggal bővült a Range Rover kínálata, a kompakt Evoque és a nagyméretű Range Rover Sport közé érkezik az új Velar. A Jaguar F-Pace testvérmodellje 4,8 méter hosszú, és egyben a márka eddigi legvonzóbb formájú típusa. Nem csak ránézésre áramvonalas, hiszen a légellenállási együtthatója 0,32, ilyen kedvező értéke még a Range Rover egyik modelljének sem volt korábban.
A formáját a hatalmas, 22 colos könnyűfém kerekek, a teljes egészében LED-es fényszórók és hátsó lámpák, a hatalmas üvegtető és a sportkocsisan a karosszéria vonalába simuló kilincsek is kiemelik. De még érdekesebb dolgokat találni az utastérben, ahol mindent színes képernyők helyettesítenek. A középkonzolra két 10 colos érintőpanel is került, felül a navigációval, lent pedig a klíma és a tereptulajdonságok kezelhetők.
Mivel egy Range Roverről van szó, a Velar sem ijed meg, ha el kell hagynia az aszfaltot. Széria az összkerékhajtás, az állítható Terrain Response rendszer és az adaptív lengéscsillapítás, opcióként pedig légrugózás is elérhető. A motorkínálat a 2 literes dízel 180 és 240 lóerős változatával kezdődik, a 2 literes benzines 250 és később 300 lóerővel is elérhető lesz.
De érdekesebb a 300 lóerős, 3 literes V6-os dízel, a csúcsot pedig a 3 literes V6-os benzines képviseli 380 lóerővel, 5,7 másodperces százra gyorsulással, legalábbis egyelőre. A gyáriak szerint ugyanis a Velar a legdinamikusabb kanyartulajdonságú Range Rover, ezért talán készül majd erősebb kivitele.