Az épített utat elhagyva is a mesés Phantom kényelmét ígéri a Rolls-Royce első terepjárója, a Cullinan, amiben különleges megoldások segítenek, hogy kalandozás közben se kelljen lemondanod a luxusról.

Még egy tabu dőlt meg azzal, hogy a Rolls-Royce is bemutatta az első SUV modelljét. A Cullinant, ami a valaha felfedezett legnagyobb gyémántról kapta a nevét, amely ma a brit koronaékszereket gazdagítja, nem a divat keltette életre, hanem valójában a vevők kívánságára született. Olyan luxusautót szerettek volna, amivel úttalan utakon is élvezhetik a Rolls-Royce modelljei által kínált mesés kényelmet.

Nem lesz kétséged felőle, hogy a Cullinan is igazi Rolls-Royce, mert már a méretei is letaglózóak.

A képeken még nem jön át, de amikor először megpillantod, vélhetően földbe gyökerezik a lábad, hiszen a terepjárók királya 5,34 méter hosszú, 2,16 méter széles és 1,83 méter magas lett. A kézzel polírozott hűtőmaszk és a tetején trónoló Spirit of Ecstasy szobrocska a Phantom óta jellegzetesnek számító fényszórókkal elég erős karaktert ad neki.

A tervezők ugyanakkor szerettek volna elszakadni a szabadidő-terepjárók bejáratott dizájnjától, hiszen mint mondják,

ma már mindent SUV-nek neveznek, ami egy kicsit is azt sejteti, hogy képes letérni az aszfaltról.

A 22 colos kerekeken gördülő Cullinan ezért elég egyedi oldalnézetet kapott, kis hátsó lépcsővel, miközben ez az első Rolls-Royce is, ami ötajtós. A csomagtérfedél két részben, és természetesen elektromos mozgatással nyílik.

A lépcsős hátsó résszel a múlt század első felét idézik fel, amikor a csomagok még az autók hátuljára szíjazva utaztak, és egy Rolls-Royce tulajdonosa ma sem szeretne a poggyászával egy légtérben utazni.

A Cullinan esetén ezért egy üvegfalat lehet felhúzni a hátsó ülések mögé, így az utastér még csendesebb lehet, és akkor sem szűrődik be a hideg vagy a hőség, amikor a csomagtérfedél nyitva van.

Persze a Cullinan az eddigi legpraktikusabb Rolls-Royce is,

hiszen a gazdagon kárpitozott csomagtartója alapesetben is 560 literes, a három részre osztott hátsó ülések távirányítású előredöntésével pedig 1930 literesre bővíthető. Mint mondják, a 2,25 méter hosszú raktér így több, mint ami egy nyújtott Range Roverben van, ezért nem okoz gondot hazavinni a legújabb műalkotást, amit sikerült leütni az aukción.

3,3 méteres tengelytávjával az utastérben is lenyűgözően kényelmes a Cullinan, mint minden Rolls-Royce. A hátsó ajtók hátrafelé nyílnak, és elektromos mozgatással csukódnak, a praktikus háromszemélyes hátsó ülés helyett pedig két fotel is kérhető, köztük hűtőszekrénnyel, amiben dekantálónak, whiskys és pezsgős poharaknak is van helye. Az emelt üléspozíció, a nagy oldalablakok és az üvegtető kivételes kilátást nyújt.

6,75 literes biturbó V12-es motor hajtja a Cullinant is, ami 571 lóerővel és 850 Nm nyomatékkal bőven elég erős ahhoz, hogy mindenhol gond nélkül átkeljen.

A Rolls-Royce történetében először összkerékhajtású az autó, amit légrugós rendszer segít a terepen, de a beszállást is megkönnyíti azzal, hogy négy centivel lejjebb ereszti az autót. A legnagyobb sebessége elektronikusan korlátozott 250 km/óránál, és persze a kor összes elérhető vezetéstámogatója is benne van.

A vevők főleg azért fogják nagyra értékelni a Cullinant, mert képes mindenhol átmenni, ahol csak szeretnék, méghozzá úgy, hogy repülő szőnyegként siklik közben.

Ismerve azt, hogy hányan veszik a márka típusait a közel-keleten, nem meglepő a lépés, hogy a gyártó a homokdűnéken is otthonosan mozgó terepjárót készített, ami havas és sziklás terepen is elmegy, a gázlómélysége egyébként 54 centiméter.

A csomagtér pereméről kihajtható üléskészlet nem az egyetlen érdekesség a Cullinanben,

a gyártó különböző modulokat készít minden egyes hobbihoz. Elég csak szólni a sofőrnek, hogy drónozáshoz, sziklamászáshoz, horgászáshoz, ejtőernyőzéshez, bázisugráshoz vagy bármi máshoz van kedvünk, bekészíti az erre a célra tervezett dobozt a csomagtérbe, hogy minden nálunk legyen, ami szükséges. Egy modern kalandor luxusautójához nem is kell több.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés