Az épített utat elhagyva is a mesés Phantom kényelmét ígéri a Rolls-Royce első terepjárója, a Cullinan, amiben különleges megoldások segítenek, hogy kalandozás közben se kelljen lemondanod a luxusról.
Még egy tabu dőlt meg azzal, hogy a Rolls-Royce is bemutatta az első SUV modelljét. A Cullinant, ami a valaha felfedezett legnagyobb gyémántról kapta a nevét, amely ma a brit koronaékszereket gazdagítja, nem a divat keltette életre, hanem valójában a vevők kívánságára született. Olyan luxusautót szerettek volna, amivel úttalan utakon is élvezhetik a Rolls-Royce modelljei által kínált mesés kényelmet.
Nem lesz kétséged felőle, hogy a Cullinan is igazi Rolls-Royce, mert már a méretei is letaglózóak.
A képeken még nem jön át, de amikor először megpillantod, vélhetően földbe gyökerezik a lábad, hiszen a terepjárók királya 5,34 méter hosszú, 2,16 méter széles és 1,83 méter magas lett. A kézzel polírozott hűtőmaszk és a tetején trónoló Spirit of Ecstasy szobrocska a Phantom óta jellegzetesnek számító fényszórókkal elég erős karaktert ad neki.
A tervezők ugyanakkor szerettek volna elszakadni a szabadidő-terepjárók bejáratott dizájnjától, hiszen mint mondják,
ma már mindent SUV-nek neveznek, ami egy kicsit is azt sejteti, hogy képes letérni az aszfaltról.
A 22 colos kerekeken gördülő Cullinan ezért elég egyedi oldalnézetet kapott, kis hátsó lépcsővel, miközben ez az első Rolls-Royce is, ami ötajtós. A csomagtérfedél két részben, és természetesen elektromos mozgatással nyílik.
A lépcsős hátsó résszel a múlt század első felét idézik fel, amikor a csomagok még az autók hátuljára szíjazva utaztak, és egy Rolls-Royce tulajdonosa ma sem szeretne a poggyászával egy légtérben utazni.
A Cullinan esetén ezért egy üvegfalat lehet felhúzni a hátsó ülések mögé, így az utastér még csendesebb lehet, és akkor sem szűrődik be a hideg vagy a hőség, amikor a csomagtérfedél nyitva van.
Persze a Cullinan az eddigi legpraktikusabb Rolls-Royce is,
hiszen a gazdagon kárpitozott csomagtartója alapesetben is 560 literes, a három részre osztott hátsó ülések távirányítású előredöntésével pedig 1930 literesre bővíthető. Mint mondják, a 2,25 méter hosszú raktér így több, mint ami egy nyújtott Range Roverben van, ezért nem okoz gondot hazavinni a legújabb műalkotást, amit sikerült leütni az aukción.
3,3 méteres tengelytávjával az utastérben is lenyűgözően kényelmes a Cullinan, mint minden Rolls-Royce. A hátsó ajtók hátrafelé nyílnak, és elektromos mozgatással csukódnak, a praktikus háromszemélyes hátsó ülés helyett pedig két fotel is kérhető, köztük hűtőszekrénnyel, amiben dekantálónak, whiskys és pezsgős poharaknak is van helye. Az emelt üléspozíció, a nagy oldalablakok és az üvegtető kivételes kilátást nyújt.
6,75 literes biturbó V12-es motor hajtja a Cullinant is, ami 571 lóerővel és 850 Nm nyomatékkal bőven elég erős ahhoz, hogy mindenhol gond nélkül átkeljen.
A Rolls-Royce történetében először összkerékhajtású az autó, amit légrugós rendszer segít a terepen, de a beszállást is megkönnyíti azzal, hogy négy centivel lejjebb ereszti az autót. A legnagyobb sebessége elektronikusan korlátozott 250 km/óránál, és persze a kor összes elérhető vezetéstámogatója is benne van.
A vevők főleg azért fogják nagyra értékelni a Cullinant, mert képes mindenhol átmenni, ahol csak szeretnék, méghozzá úgy, hogy repülő szőnyegként siklik közben.
Ismerve azt, hogy hányan veszik a márka típusait a közel-keleten, nem meglepő a lépés, hogy a gyártó a homokdűnéken is otthonosan mozgó terepjárót készített, ami havas és sziklás terepen is elmegy, a gázlómélysége egyébként 54 centiméter.
A csomagtér pereméről kihajtható üléskészlet nem az egyetlen érdekesség a Cullinanben,
a gyártó különböző modulokat készít minden egyes hobbihoz. Elég csak szólni a sofőrnek, hogy drónozáshoz, sziklamászáshoz, horgászáshoz, ejtőernyőzéshez, bázisugráshoz vagy bármi máshoz van kedvünk, bekészíti az erre a célra tervezett dobozt a csomagtérbe, hogy minden nálunk legyen, ami szükséges. Egy modern kalandor luxusautójához nem is kell több.