Bemutatta a WRX és WRX STI megújult változatát a Subaru. A ráncfelvarrással teljesen LED-es fényszórót és nagyobb képernyőket kapott a sportmodell, de persze a technikája sem maradt változatlan.

Ha szereted az utcai raliautókat, mint amilyen a Lancer Evo és az Impreza WRX STI, akkor ez a hír neked szól. A Subaru modellje a legutóbbi generációváltással már nem az Impreza családjának része (bár műszakilag még arra épül), ezért egyszerűen csak WRX és WRX STI a két kivitel neve. Most ezeket újították meg.

Például nagyobb lett az első légbeömlő, amire még rátett egy lapáttal az, hogy az alatta lévő részen fekete lett a lökhárító, ezzel úgy néz ki, mintha a földig érne az első légbeömlő nyílás. A fényszórók is újak, teljesen LED-esek, tehát nemcsak a menetfény, hanem a tompított és a távolsági fényszóró is diódásan világít.

Bent is halad a korral a WRX, hiszen nagyobbak lettek a képernyők, mind a fedélzeti számítógépé, mint a navigációé. A Recaro ülések még mindig nagyszerűek, ahogyan a Subaru műszaki tartalmára sem panaszkodhatsz. A kínálat nem változott: a WRX kétliteres, 268 lóerős motort kap, a WRX STI pedig 2,5 literes, 305 lóerős motorral készül.

Az STI nagyobb fékeket kapott, az elöl hatdugattyús, hátul kétdugattyús Brembo rendszer lyuggatott tárcsái már olyan nagyok lettek, hogy a szériafelszerelésként adott kerékméretet is megnövelték. Mostantól tehát legalább 19 colos könnyűfém kerekekkel jön az STI, amelyek mögött jól látszanak a sárga féknyergek.

De a futóművet és az összkerékhajtást átdolgozták mind a két autónál, hogy még sportosabban viselkedjenek, és a kézi váltó kapcsolási érzetén is javítottak, bár az már eddig is nagyon közel állt a tökéleteshez. És ha ez egy WRX STI esetében furcsán is hangzik, de vastagabbak lettek az oldalüvegek a jobb hangszigetelés érdekében, így ha messzebb utaznál a Subaruval, akkor sem fáraszt majd a monoton búgás.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában