Samurai és Jimny néven is ismerheted a Suzuki apró terepjáróját, amiből két évtized után most teljesen új generációt mutatnak be. Az új Jimny nemcsak megtartotta elődje szögletességét, de szintet lépett a kockaforma terén is.

A Land Rover Defender és a Mercedes-Benz G-osztály mellé a Suzuki Jimny is feliratkozhat, mint a leghosszabb ideig gyártott kockaforma terepjáró. Persze kár lenne az apró méretei miatt lesajnálnod a Suzukit, hiszen ugyanolyan alvázas terepjáró, mint azok, felező fokozattal és igazi összkerékhajtással, amivel ügyesebb terepen, mint amit kinéznél belőle.

1970-ben jelent meg az első generációja még LJ néven, ahol a betűszó a Light Jeep rövidítése, mindössze 360 köbcentis, 25 lóerős motorral. A típus folyamatosan fejlődött az évek során, majd 1981-ben jelent meg a második széria, amit nálunk Samurai néven ismerhetsz. 1998-ban ennek az utódjaként jelent meg a Jimny, amit a mai napig gyártott és kínált a Suzuki.

Két évtized után most már tényleg ideje volt a generációváltásnak, az új modellnél pedig megtartották a Jimny bájos kockaformáját. Mi több, még rá is játszottak, ezért az újautó-piac egyik legszögletesebb típusa lesz a Suzuki kisterepjárója. A dobozformát élénksárga, kék vagy elefántcsontszínű fényezéssel, fekete tetővel is lehet kérni.

Belül is megmaradt egyszerűnek a Jimny, de már a Suzuki új típusú kormánykerekét, automata klímáját és érintőképernyős egységét kapja. A legfontosabb azonban az, hogy megtartotta az alvázas felépítést, a kapcsolható összkerékhajtást és a felező fokozatot is, amivel továbbra is kimagaslik a szabadidő-autók mezőnyéből. A további részleteket később árulják el róla.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Piacot akar robbantani az új Audi Q6 e-tron

További cikkeink a témában