Eddig több mint 200 millió kilométert tettek meg a Teslák önvezető módban, ez az első haláleset.
Annyit tudni egyelőre, hogy a Model S vezetője egy floridai autópályán vesztette életét, amikor egy kamion merőlegesen keresztezte az útját, ahol a fényviszonyok és a pótkocsi fehér színe miatt a szenzorok égnek nézték azt, és nem akadálynak, ezért a Tesla fékezés nélkül alászaladt a pótkocsinak. Így az ütközésbiztonsági rendszerek sem tudták kifejteni a hatásukat, először a szélvédő érte a kamiont, nem a lökhárító és az ütközési energia elnyelésére szolgáló részek (hasonló esetben a pótkocsi vagy kamion kerekeinek kell kormányozni az autót).
Persze vannak olyan helyzetek, amiket sem gép, sem ember nem tud megelőzni (a Tesla egyébként mindig figyelmezteti a vásárlóit, folyamatosan legyenek készenlétben, hogy bármikor átvehessék az irányítást a robotpilótától) – az amerikai közlekedési hatóság vizsgálja a még májusban történt balesetet, de a Tesla által kiadott, együttérzést is nyilvánító közleményből is úgy tűnik, a ritka fényviszonyok okozta körülmények zavarták meg a szenzorokat.
Közleményében a Tesla emlékeztet rá, hogy önvezető autóik több mint 200 ezer kilométert tettek meg halálos baleset nélkül (ez az első ismert eset), míg a statisztikák szerint az USA-ban általában kb. 150 ezer kilométerre jut egy halálos baleset, tehát még mindig biztonságosabbak az önvezető autók. Az pedig sajnos valószínű, hogy az áldozat túlzottan bízott a robotpilótában, ezért nem tudott ő sem időben beavatkozni.
A szenzorokat egyébként egy egyszerű körforgalom vagy egy lerobbant furgon is képes megzavarni, erősen bétafázisú még az önvezető autó:
A Tesla nem érti a körforgalmat
Egy egyszerű kikerülés miatt zavarodott meg és okozott balesetet a Tesla