1079 lóerős plug-in hibrid hajtással itt az Aston Martin első sorozatgyártású, középmotoros szupersportautója, a szédítően gyönyörű és elképesztően gyors Valhalla.

Hagyományosan az Aston Martin az úriemberek sportautója, de mindig ott voltak azok a különleges nagy dobások, amik bőven túlmutattak ezen. A One-77-nek még az orrában volt a motor, de a versenyautóhoz már sokkal közelebb álló Valkyrie-ben már a kabin mögött van a Cosworth-szal közösen fejlesztett tizenkét hengeres motor. Most pedig itt van a Valhalla, mely az Aston Martin első sorozatgyártású középmotoros szupersportautója, melynek minden részlete csodálatos.

Két ikeráramú turbófeltöltővel hergelt V8-as motor és három villanymotor repíti az Aston Martin Valhallát.

Középmotoros sportautó, tehát a 826 lóerős, 4,0 literes, síkforgattyús főtengelyű V8-as biturbó motor közvetlenül az utascella mögött van. A benzinmotorhoz egy olyan nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik, melynek házába még egy villanymotort is integráltak. Ez az egység egy elektronikusan vezérelt differenciálművön keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Az első kerekeket további két 251 lóerős villanymotor tekeri, tehát a Valhalla összkerékhajtású, csak mechanikus kapcsolat nincs az első és a hátsó tengely között.

Elektromos módban kizárólag az első villanymotorokat használja az autó, de a hatótáv csak 14 kilométer. Két turbóval megfújt V8-assal és három villanymotorral az Aston Martin középmotoros szupersportautójának rendszerteljesítménye 1079 lóerő, a maximális nyomatéka pedig hegyeket mozgató 1100 Nm. Ezzel a szárazon 1655 kilogrammos Valhalla 2,5 másodperc alatt villan 100-ra, a végsebessége pedig 350 km/óra.

Race módban 255 millimétert emelkedik ki a Valhalla hátsó szárnya, mely már 240-es tempónál 600 kilogramm leszorítóerőt termel.

Minden részletén látszik, hogy az Aston Martin Valhallán csak azért van rendszám, hogy ne kelljen trélerrel elvinni a versenypályáig. Ami hűtőnyílásnak néz ki az autón, az tényleg azért van, hogy mindig ideális legyen a hajtás hőmenedzsmentje. A széles hűtőmaszk körül szénszálas aerodinamikai elemek vezetik a levegőt a karosszériában kialakított légcsatornákra. Aktív első légterelője alapvetően a légellenállást csökkenti, de a legdurvább módban (Race) a maximális leszorítóerőre áll át.

Elöl 410 milliméter átmérőjű karbon-kerámia tárcsákat szorongatnak a hatdugattyús féknyergek, a hátsó féktárcsák 390 milliméteressek, a nyereg pedig négydugattyús. A Valhallában a Bilstein döbbenetesen gyors reagálású aktív lengéscsillapítói vannak, ezért nagyon érezhető a különbség az üzemmódok között is.

Nem utastere van az Aston Martin Valhallának, hanem olyan pilótafülkéje, mely sokkal közelebb áll a versenygépekéhez, mint a sportautókhoz.

Nincs hátsó ablaka, ezért digitális a belső visszapillantó tükör a Valhallában, de sokkal érdekesebbek a karbon kagylóülések és a szögletes kormány, melyhez a Forma-1-es autók adták az inspirációt. A műszerfalon két kijelző áll, az egyiken a legfontosabb adatok jelennek meg a vezető előtt, a másik pedig az érintőképernyős fedélzeti rendszer. Az üléspozíciója is egyértelműen versenyautós, hiszen a pedálok és a csípőpont majdnem egy vonalba esnek.

Egyértelműen új irányba mutat az Aston Martin a Valhallával, melyet még elsőként 2019-ben mutattak meg Genfben (ekkor még hathengeres motorral), majd a 2021-es No Time to Die (magyarul Nincs idő meghalni) című James Bond filmben bukkant fel. A 999 darabos széria első példányait 2025 második felében szállítja az Aston Martin.

Ez is érdekelhet:

Fernando Alonso fente élesre az Aston Martin Valiantot

Tizenkét henger, két turbófeltöltő és hatfokozatú kézi váltó, egy versenypályára szánt Aston Martinban.

Drágakő a sportautók között a 665 lóerős Aston Martin Vantage

Éles, robbanékony és precíz az új Aston Martin Vantage, mely hagyományosan kiváló kőkemény sportautónak és kényeztető luxuskupénak is.

Szédítően dögös az Aston Martin DB12

Egyszerre luxuskupé és sportautó az új Aston Martin.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Spórolj időt és pénzt a wigo-val, Budapesten belül vagy kívül!

Elfeledett ritkaság a BMW 320si

Először szólalt meg Sergio Pérez, mióta a Red Bull kirúgta

További cikkeink a témában
Nincs időm sportolni, de le akarok fogyni gyorsan! Hogy lehet ezt?
Hirdetés