Éles, robbanékony és precíz az új Aston Martin Vantage, mely hagyományosan kiváló kőkemény sportautónak és kényeztető luxuskupénak is.
Egészen 1950-ig vezethető vissza a Vantage név eredete az Aston Martin családfáján, a kezdeti időkben még a DB2-es erősebb motorral szerelt változata kapta ezt az utónevet. 1964-ben már büszkén feszített a Vantage logó a DB5-ös nagyobb teljesítményű változatának kopoltyúján, aztán később önálló modell vált belőle. Mostanra a Vantage az Aston Martin legkisebb és legélvezetesebb sportautója.
Klasszikus hűtőmaszkja, izmos sárvédői és szúrós tekintete van, melyről azonnal látszik, hogy igazán vad.
Ezen a szinten már minden apróság számít, ezért a frissített Aston Martin Vantage karosszériája 30 milliméterrel szélesebb, az új hűtőmaszk felülete pedig 38 százalékkal lett nagyobb, ami egyúttal 29 százalékkal több hűtőlevegőt nyel a nyolchengeres turbómotornak. A lökhárító oldalán lévő két hűtőnyílás szinten funkcionális elem, ahogyan az első splitter is az első tengelyre ható leszorítóerőt növeli.
Drámai revolúció helyett az Aston Martin az evolúcióban hisz, ezért a Vantage megjelenése is a DB12-est idézi. A LED mátrixos fényszórók elrendezése a modellfrissítés előttihez képest nagyot változott, most függőlegesen nyúlik a gépháztetőbe, az oldalanként hat csíkos menetfény pedig elszánt tekintetet ad az autónak. Ajtóba simuló kilincsei és keret nélküli tükrei letisztultságot adnak a gyönyörű Vantage-nek.
Alapfelszereltségként 21 colos felnik töltik ki a szélesített kerékjárati íveket, a hátsó lökhárítóból pedig oldalanként két kipufogóvégen keresztül üvölt a V8-as. Természetesen az autó oldalán és hátulján lévő hűtőnyílások valódiak és a diffúzor is leszorítóerőt termel. Hatalmas hátsó szárnyra nincs szüksége a Vantage-nek, mert az Aston Martin mérnökei a diszkrét és elegáns aerodinamikai megoldásokban hisznek.
Elképesztően jól mutat aranyló sárgában a Vantage, rendesen életre kel tőle minden apró él az autón, melyhez a One-77-ből merítettek ihletet a tervezők. Ezen túlmenően szinte bármilyen szín elérhető hozzá a James Bond autóiról ismert Silver Birch-től a merész liláktól az elegáns sötétkékekig, az egyedi kívánságokkal foglalkozó Q részlegnél pedig dizájnerek segítenek megtalálni a legjobb színkombinációt és részleteket.
Kifejezetten a Vantage kabinjához fejlesztette a hifit a Bowers & Wilkins, melyből a csúcsot egyértelműen a tizenöt hangszórós és 1170 wattos rendszer jelenti.
Nagyot fejlődött a minőség és a dizájn is az Aston Martin Vantage utasterében, ahol nyoma sincs a modellfrissítés előtti kuszaságnak. A Mercedesekből származó öreg fedélzeti rendszer helyett egy új 10,25 colos érintőképernyő van a középkonzolon, alatta pedig a váltó kapcsolója és a legfontosabb funkciók gombjai sorakoznak. Tökéletes megoldás ez egy olyan autónál, ahol tényleg fontos, hogy a vezető könnyedén és gyorsan megtaláljon mindent. Navigációs rendszere online kapcsolattal gyorsan és hatékonyan tervez utat, de vezeték nélkül elérhető az Android Auto és az Apple CarPlay.
Minden elemében új a Vantage utastere, melyben a háromküllős sportkormány mögött digitális óracsoport mutatja a legfontosabb információkat, a látótérbe pedig már nem lóg bele a központi kijelző. Ülései lehetnek karbon vázas kagylók is vagy sportos fazonú, de inkább a kényelemhez igazítottak is. Tradicionálisan az ülést állító kapcsolók a kardánalagúton vannak.
Nem minden elemében új autó ez, de jóval több egy átlagos modellfrissítésnél, mert a stíluson túl mélyen belenyúltak a technikába is.
Ragasztott alumínium váz köré épül a Vantage, melynek merevítőin is csiszoltak. Ezért került hátrébb az első kereszttartó, mely így a kettős keresztlengőkaros első felfüggesztés rögzítési pontjainak merevségét növeli, ennek hatása a precízebb kormányzás. Megerősítették a hátsó futómű felső bekötési pontjait, valamint a modern és gyorsan reagáló adaptív lengéscsillapítók messzebbre tolták az autó határait.
Alapfelszereltségként elöl 400 milliméter, hátul 360 milliméter átmérőjű acél féktárcsák vannak az Aston Martin Vantage-en. Opcionálisan rendelhető azonban karbon-kerámia rendszer, ami 27 kilogrammal csökkenti a rugózatlan tömeget és akár 800 fokig felmelegedve is remek a fékhatása.
Kemény, erős és veszettül gyors sportautó az Aston Martin Vantage.
Kézzel szerelnek össze minden 4,0 literes, biturbó V8-as motort, ami a Mercedes-AMG-től érkezik az Aston Martinhoz. A motorhoz nyolcfokozatú ZF automata váltó csatlakozik és elektronikusan vezérelt differenciálmű. Büszkék arra, hogy robbanékonyabb és hangosabb lett az autó, mert a módosított bütyökprofilok, az optimalizált kompressziós arányok, a nagyobb turbók és a megnövelt hűtés a teljesítményen túl a karakterét is a maximumra csavarta. 665 lóerővel és 800 Nm nyomatékkal igazi veszett sportautó a Vantage, mely 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 330 km/óra a végsebessége.
Szívszorítóan csodálatos az Aston Martin Vantage, és legalább ennyire jó sportautó is, mert itt az erő nem a katalógusnak szól, hanem a vezetőnek.
Ez is érdekelhet: