Éles, robbanékony és precíz az új Aston Martin Vantage, mely hagyományosan kiváló kőkemény sportautónak és kényeztető luxuskupénak is.

Egészen 1950-ig vezethető vissza a Vantage név eredete az Aston Martin családfáján, a kezdeti időkben még a DB2-es erősebb motorral szerelt változata kapta ezt az utónevet. 1964-ben már büszkén feszített a Vantage logó a DB5-ös nagyobb teljesítményű változatának kopoltyúján, aztán később önálló modell vált belőle. Mostanra a Vantage az Aston Martin legkisebb és legélvezetesebb sportautója.

Klasszikus hűtőmaszkja, izmos sárvédői és szúrós tekintete van, melyről azonnal látszik, hogy igazán vad.

Ezen a szinten már minden apróság számít, ezért a frissített Aston Martin Vantage karosszériája 30 milliméterrel szélesebb, az új hűtőmaszk felülete pedig 38 százalékkal lett nagyobb, ami egyúttal 29 százalékkal több hűtőlevegőt nyel a nyolchengeres turbómotornak. A lökhárító oldalán lévő két hűtőnyílás szinten funkcionális elem, ahogyan az első splitter is az első tengelyre ható leszorítóerőt növeli.

Drámai revolúció helyett az Aston Martin az evolúcióban hisz, ezért a Vantage megjelenése is a DB12-est idézi. A LED mátrixos fényszórók elrendezése a modellfrissítés előttihez képest nagyot változott, most függőlegesen nyúlik a gépháztetőbe, az oldalanként hat csíkos menetfény pedig elszánt tekintetet ad az autónak. Ajtóba simuló kilincsei és keret nélküli tükrei letisztultságot adnak a gyönyörű Vantage-nek.

Alapfelszereltségként 21 colos felnik töltik ki a szélesített kerékjárati íveket, a hátsó lökhárítóból pedig oldalanként két kipufogóvégen keresztül üvölt a V8-as. Természetesen az autó oldalán és hátulján lévő hűtőnyílások valódiak és a diffúzor is leszorítóerőt termel. Hatalmas hátsó szárnyra nincs szüksége a Vantage-nek, mert az Aston Martin mérnökei a diszkrét és elegáns aerodinamikai megoldásokban hisznek.

Elképesztően jól mutat aranyló sárgában a Vantage, rendesen életre kel tőle minden apró él az autón, melyhez a One-77-ből merítettek ihletet a tervezők. Ezen túlmenően szinte bármilyen szín elérhető hozzá a James Bond autóiról ismert Silver Birch-től a merész liláktól az elegáns sötétkékekig, az egyedi kívánságokkal foglalkozó Q részlegnél pedig dizájnerek segítenek megtalálni a legjobb színkombinációt és részleteket.

Kifejezetten a Vantage kabinjához fejlesztette a hifit a Bowers & Wilkins, melyből a csúcsot egyértelműen a tizenöt hangszórós és 1170 wattos rendszer jelenti.

Nagyot fejlődött a minőség és a dizájn is az Aston Martin Vantage utasterében, ahol nyoma sincs a modellfrissítés előtti kuszaságnak. A Mercedesekből származó öreg fedélzeti rendszer helyett egy új 10,25 colos érintőképernyő van a középkonzolon, alatta pedig a váltó kapcsolója és a legfontosabb funkciók gombjai sorakoznak. Tökéletes megoldás ez egy olyan autónál, ahol tényleg fontos, hogy a vezető könnyedén és gyorsan megtaláljon mindent. Navigációs rendszere online kapcsolattal gyorsan és hatékonyan tervez utat, de vezeték nélkül elérhető az Android Auto és az Apple CarPlay.

Minden elemében új a Vantage utastere, melyben a háromküllős sportkormány mögött digitális óracsoport mutatja a legfontosabb információkat, a látótérbe pedig már nem lóg bele a központi kijelző. Ülései lehetnek karbon vázas kagylók is vagy sportos fazonú, de inkább a kényelemhez igazítottak is. Tradicionálisan az ülést állító kapcsolók a kardánalagúton vannak.

Nem minden elemében új autó ez, de jóval több egy átlagos modellfrissítésnél, mert a stíluson túl mélyen belenyúltak a technikába is.

Ragasztott alumínium váz köré épül a Vantage, melynek merevítőin is csiszoltak. Ezért került hátrébb az első kereszttartó, mely így a kettős keresztlengőkaros első felfüggesztés rögzítési pontjainak merevségét növeli, ennek hatása a precízebb kormányzás. Megerősítették a hátsó futómű felső bekötési pontjait, valamint a modern és gyorsan reagáló adaptív lengéscsillapítók messzebbre tolták az autó határait.

Alapfelszereltségként elöl 400 milliméter, hátul 360 milliméter átmérőjű acél féktárcsák vannak az Aston Martin Vantage-en. Opcionálisan rendelhető azonban karbon-kerámia rendszer, ami 27 kilogrammal csökkenti a rugózatlan tömeget és akár 800 fokig felmelegedve is remek a fékhatása.

Kemény, erős és veszettül gyors sportautó az Aston Martin Vantage.

Kézzel szerelnek össze minden 4,0 literes, biturbó V8-as motort, ami a Mercedes-AMG-től érkezik az Aston Martinhoz. A motorhoz nyolcfokozatú ZF automata váltó csatlakozik és elektronikusan vezérelt differenciálmű. Büszkék arra, hogy robbanékonyabb és hangosabb lett az autó, mert a módosított bütyökprofilok, az optimalizált kompressziós arányok, a nagyobb turbók és a megnövelt hűtés a teljesítményen túl a karakterét is a maximumra csavarta. 665 lóerővel és 800 Nm nyomatékkal igazi veszett sportautó a Vantage, mely 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 330 km/óra a végsebessége.

Szívszorítóan csodálatos az Aston Martin Vantage, és legalább ennyire jó sportautó is, mert itt az erő nem a katalógusnak szól, hanem a vezetőnek.

Ez is érdekelhet:

110 évre tesz koronát az Aston Martin Valour

Bámulatos sportautóval ünnepli fennállásának 110. évfordulóját az Aston Martin.

Szédítően dögös az Aston Martin DB12

Egyszerre luxuskupé és sportautó az új Aston Martin.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés