Akár 325 km/órás sebességgel is lehet élvezni a nyitott tetős Aston Martin DB12 Volante luxusát, ha valaki cseppet sem félti a mesterfodrász alkotta frizuráját.

Tizenhat másodperc alatt csukódik az Aston Martin DB12 Volante vászonteteje, melyre akár 50 km/órás tempónál vagy ennek megfelelő szélben is képes a szerkezet, ha hirtelen lecsapna a vihar. Sokkal kellemesebb azonban a kávézó teraszáról távirányítóval tizennégy másodperc alatt kinyitni az Aston Martin tetejét, mielőtt a kis fém tálcára helyezed a bankókat egy napsütéses délelőttön.

Minden kabrió könnyedén élvezhető, hiszen ugyanaz a Nap süt mindre, de az Aston Martin DB12 Volante bőven tesz hozzá a szabadság élményéhez.

Nyolcrétegű vászontetejét huszonhat milliméteres magasságúra csukja össze a tonneu cover alá, így a DB12 Volante formája harmonikus nyitott tetővel is, a csomagtartó pedig éppen akkora, hogy két utas holmijai vagy egy vastagabb hitelkártya is elférjen benne. Hogy a karosszéria és a sokszor szem előtt lévő utastér összeállításához is passzoljon, ezért négy színben kérhető a DB12 Volante vászonteteje (fekete, piros, kék és ezüst).

Fontos szempont volt a fejlesztés során, hogy csukott állapotban is megfelelően csendes legyen az utastér, továbbá nyitva is megmaradjon a karosszéria merevsége. Ezért aztán 3,7 százalékkal növelték a torziós merevséget, az átdolgozott kormánymű és a 140 százalékkal merevebb első tengely miatt pedig javult a vezetési élmény. Merevebbek a hátsó futómű bekötési pontjai és a motor keresztmerevítője is, így a Volante épp annyira valódi sportautó, mint a kupé változat.

680 lóerős teljesítményt és 800 Nm nyomatékot teker ki magából az AMG-től származó 4,0 literes, biturbó V8-as motor.

Megunhatatlan a tizenkét hengeres Aston Martin hangja, de a DB12-es nyolchengerese is nagyon szépen szól. A kupéhoz képest a nyitható vászontetős kabrió – mely ennél fogva valamivel nehezebb is – csak egyetlen tizedmásodperccel sprintel lassabban, a DB12 Volante 3,7 másodperc alatt van 100-on. Nyolcfokozatú automata váltó és elektronikusan vezérelt differenciálmű kapcsolódik a V8-ashoz.

Michelin Pilot 5S sportgumikkal szerelt 21 felnijei mögött adaptív lengéscsillapítók vannak és akár opcionális karbon-kerámia fékek, melyekkel 27 kilogrammal csökken a rugózatlan tömeg. Az szériafelszereltség acél féktárcsái elöl 400 mm-esek, hátul 360 mm átmérőjűek. Ebből már világos, hogy az Aston Martin DB12 Volante jóval többre képes annál, minthogy simán csak parádézzanak vele a Boulevard de la Croisette-en.

Ez is érdekelhet:

Szédítően dögös az Aston Martin DB12

Egyszerre luxuskupé és sportautó az új Aston Martin.

110 évre tesz koronát az Aston Martin Valour

Bámulatos sportautóval ünnepli fennállásának 110. évfordulóját az Aston Martin.

A legerősebb végszó – Aston Martin DBS 770 Ultimate

Ebből az Aston Martinból még James Bondnak sem jutott.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában