Akár 325 km/órás sebességgel is lehet élvezni a nyitott tetős Aston Martin DB12 Volante luxusát, ha valaki cseppet sem félti a mesterfodrász alkotta frizuráját.
Tizenhat másodperc alatt csukódik az Aston Martin DB12 Volante vászonteteje, melyre akár 50 km/órás tempónál vagy ennek megfelelő szélben is képes a szerkezet, ha hirtelen lecsapna a vihar. Sokkal kellemesebb azonban a kávézó teraszáról távirányítóval tizennégy másodperc alatt kinyitni az Aston Martin tetejét, mielőtt a kis fém tálcára helyezed a bankókat egy napsütéses délelőttön.
Minden kabrió könnyedén élvezhető, hiszen ugyanaz a Nap süt mindre, de az Aston Martin DB12 Volante bőven tesz hozzá a szabadság élményéhez.
Nyolcrétegű vászontetejét huszonhat milliméteres magasságúra csukja össze a tonneu cover alá, így a DB12 Volante formája harmonikus nyitott tetővel is, a csomagtartó pedig éppen akkora, hogy két utas holmijai vagy egy vastagabb hitelkártya is elférjen benne. Hogy a karosszéria és a sokszor szem előtt lévő utastér összeállításához is passzoljon, ezért négy színben kérhető a DB12 Volante vászonteteje (fekete, piros, kék és ezüst).
Fontos szempont volt a fejlesztés során, hogy csukott állapotban is megfelelően csendes legyen az utastér, továbbá nyitva is megmaradjon a karosszéria merevsége. Ezért aztán 3,7 százalékkal növelték a torziós merevséget, az átdolgozott kormánymű és a 140 százalékkal merevebb első tengely miatt pedig javult a vezetési élmény. Merevebbek a hátsó futómű bekötési pontjai és a motor keresztmerevítője is, így a Volante épp annyira valódi sportautó, mint a kupé változat.
680 lóerős teljesítményt és 800 Nm nyomatékot teker ki magából az AMG-től származó 4,0 literes, biturbó V8-as motor.
Megunhatatlan a tizenkét hengeres Aston Martin hangja, de a DB12-es nyolchengerese is nagyon szépen szól. A kupéhoz képest a nyitható vászontetős kabrió – mely ennél fogva valamivel nehezebb is – csak egyetlen tizedmásodperccel sprintel lassabban, a DB12 Volante 3,7 másodperc alatt van 100-on. Nyolcfokozatú automata váltó és elektronikusan vezérelt differenciálmű kapcsolódik a V8-ashoz.
Michelin Pilot 5S sportgumikkal szerelt 21 felnijei mögött adaptív lengéscsillapítók vannak és akár opcionális karbon-kerámia fékek, melyekkel 27 kilogrammal csökken a rugózatlan tömeg. Az szériafelszereltség acél féktárcsái elöl 400 mm-esek, hátul 360 mm átmérőjűek. Ebből már világos, hogy az Aston Martin DB12 Volante jóval többre képes annál, minthogy simán csak parádézzanak vele a Boulevard de la Croisette-en.
Ez is érdekelhet: